Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fellesaksjon? Få Kia Norge til å raske på

Startet av aasen90, fredag 14. september 2018, klokken 22:01

« forrige - neste »

aasen90

Jeg som sikkert veldig mange andre er veldig nysgjerrige på hva som skjer med Kia Niro EV.

Nå er det selgers marked for elbiler, og jeg føler derfor at det nesten virker som at de derfor ikke er like "på" de interesserte, som det de vanligvis ville vært.

Jobbet for noen år tilbake på et kundesenter, og en del kunder ble utålmodige i påvente av lansering av et nytt produkt. Til slutt fikk vi så mange samtaler inn om det produktet at ledelsen fikk fortgang på ting.

Kanskje samme strategi fungerer mot Kia? Hvis man ringer Kia Norge så kommer man til en resepsjonist. Hvis h?n bombarderes med 30-40 telefoner daglig angående Niro, så kanskje vi får fortgang på ting? Mest sannsynlig loggfører de ikke samtalene på nummer, så da er det ingenting i veien for å ringe flere ganger.

Joltus

Kia Norge har ikke en dritt de skulle ha sagt.

Dette styres fra Korea.

Olemann


Tror nok det er å overdrive sammenhengen mellom irriterte sentralborddamer & selgere og antall Niroer som Kia sender til Norge.....

Huskestue

Eneste dette vil medføre er vel at Kia øker listeprisen på grunn av den enorme etterspørselen tenker jeg.


Morten Christiansen

Skulle det ikke komme noe info på en Europeisk messe i begynnelsen av Oktober? Det er et par uker til, skal klare å vente på info til da uten å trakassere Kia Norge :D .

Trekkoppbil

#5
Jeg trur heller vi bør komme med ønsker om utstyr, enn om dato for prodsetting. Det er et stort apparat som skal på plass før serieproduksjon, og det er vanskelig for oss å blande oss opp i det. Bl.a tar det opptil ett år å konsentrere lithium i tillegg til andre prosesser.

Det som jeg trur skal til for at en bil hevder seg over de andre:

  • 4-hjulstrekk
  • Hengerfeste
  • Kjøleveske til batteriet

arthur

Sitat fra: Morten Christiansen på lørdag 15. september 2018, klokken 19:23
Skulle det ikke komme noe info på en Europeisk messe i begynnelsen av Oktober? Det er et par uker til, skal klare å vente på info til da uten å trakassere Kia Norge :D .

Paris oktober 4-14.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

tornaldo

Hvis man skal forsøke å påvirke noe, selv om det er tvilsomt hvor mye noen norske potensielle forbrukere mener, bør appstøtte være en av tingene man fronter.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

aasen90

Absolutt en god nummer to, men i mellomtiden så ønsker jeg meg den jævla bilen :P

tugit

I en pressemelding fra Bertel O. Steen i dag:

"Kia Niro Electric er den nye familie-elbilen som alle venter på. Med rekkevidde på hele 485 km (etter WLTP), og med god plass til både passasjerer og bagasje, vil den bli en super familiebil. Kia Niro Electric har sin europalansering på Paris-messen. De første bilene er ventet til Norge i løpet av november."


Cral

håper de første er = 200+ biler. Med noen demo biler, så får jeg bilen min da :)

Dog litt mer usikker på om jeg skal inn i DS køen...
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Limodriver

Sitat fra: Cral på fredag 28. september 2018, klokken 21:28
håper de første er = 200+ biler. Med noen demo biler, så får jeg bilen min da :)

Dog litt mer usikker på om jeg skal inn i DS køen...

Det er mer enn nok med underkant av 100 biler ink demobiler - gitt at køordningen funker da........

Etter dette må vi være solidariske med andre land og la dem også få biler :)

Trond.m

Nå synes jeg faktisk at Kia Norge / BOS må skjerpe seg. De har forlengst tatt opp foreløpig bestilling av First Edition, og de har kommunisert at leveranser begynner i Desember. Det er under 2 mnd. til, og da kunne man kanskje ha tenkt at kundene ville ha en pris og forventet leveringstid å forholde seg til. De fleste har også en bil de skal selge før de får Niro. Hyundai var sent ute også, men ikke på langt nær så sent som Kia. De må komme med den informasjonen i løpet av få dager hvis de er seriøse.

trykkertor

Sorry TM. Men tror vi skal se på Hyundai og KIA slik vi så på Elkjøp og Lefdal.
Samme folkene bak, samme produktene, samme styring.
Kona Electric klarte å vente med prisene til det lengste. Så konsernet ser sikker ikke noe behov for å gjøre det annerledes med e-Niro.
Sett side om side, er det alt for mange likheter mellom de to lanseringene til at vi skal vente oss noen forskjeller.

Mr Oizo

Her hintes det til at de første kundene, 1000 første kanskje eller First Edition, får biler uten mulighet for hengerfeste og app. Det sies at telematikk modul kommer "etterhvert"
https://www.tu.no/artikler/de-forste-e-niro-kundene-far-bil-med-faerre-funksjoner/447687

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA