Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forvarming Soul 2018 stjeler 2% av batteriet

Startet av webtrond@hotmail.com, fredag 19. oktober 2018, klokken 09:53

« forrige - neste »

webtrond@hotmail.com

Hei.

Satt på forvarming av Soul. Ladekabel står i, men den stjeler fortsatt % av batteriet?

Er dette riktig?

petgok

hvis du bruker den medfølgende kabelen, så gir vel ikke den nok strøm til forvarming slik at noe av batteriet brukes til oppvarming. Den kabelen trekker vel inntil 10 amp (8?). Jeg bruker en ladestasjon innstilt på 13 amp, og det holder til å forvarme uten at den trekker på batteriet.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

zbk

Som påpekt vil std ladekabel ikke levere nok effekt til forvarminga og resten tas fra batteriet. Kjenner ikke til Soul, men for mange biler kan det trekkes i området 6kW effekt når varmen startes opp. Når varmebehovet reduseres (eller forvarminga er over), lades det opp igjen.

Noen med konkret Soul-erfaring?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

goggo

Sitat fra: zbk på fredag 19. oktober 2018, klokken 10:56
Noen med konkret Soul-erfaring?
Ja,  Soulen blir så fort varm at jeg ikke gidder styre med forvarming :)

Mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA