Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ta med oppgradering for selvkjøring eller ei

Startet av nasroht, mandag 10. september 2018, klokken 23:30

« forrige - neste »

nasroht

Har bestilt meg en Model X (inventory) med oppgradert AP. Har ut uken for å legge til siste oppsjon for selvkjøring.

Forstår ikke helt hva jeg går glipp av eller om det er noe en bør bruke 25k på.

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk

Venter spent på i3

turfsurf

Sitat fra: nasroht på mandag 10. september 2018, klokken 23:30
Har bestilt meg en Model X (inventory) med oppgradert AP. Har ut uken for å legge til siste oppsjon for selvkjøring.

Forstår ikke helt hva jeg går glipp av eller om det er noe en bør bruke 25k på.

Foreløpig går du ikke glipp av noe. Men Elon og Tesla har vel kommet med utsagn om at de som har kjøpt FSD får gratis oppgradering av hardware nødvendig for at dette skal virke. Dvs kjøring gjennom lyskryss osv. Så gjenstår det jo å se når det evt skjer, og om det skjer. I tillegg har de sagt at features vil divergere mellom EAP og FSD, men det skulle jo starte i mars i fjor, uten at man har sett snev av det enda...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

nasroht

Elon sier mye rart på Twitter. Derfor jeg kjøpte en Tesla, han er mer på enn andre bil sjefer.

Store spørsmålet er om en heller tar denne oppsjonen neste gang en kjøper ny bil. Tok med alt på i3 i sin tid, det var litt bortkastet i ettertid (for min del).

Takk for svar

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk

Venter spent på i3

o.b.lix

Jeg ville latt være, og kjøpt aksjefond eller endatil aksjer i Tesla for summen.

Om det kommer FSD, kan du bestille den i ettertid, men det er da dyrere, noe vinsten din fra fondet eller aksjene da vil dekke.

Men jeg har liten tro på FSD med den hardware som er i dag. De har allerede varslet å bytte ut datadelen, men det er for få sensorer til at det er stabilt. Skal bare en liten snøbyge før radar ikke ser lengre (problem på alle bilmerker).

Nå skal det sies at jeg bestilte FSD på min, men da jeg bestilte ble det sagt at Ap2 overgå Ap1 i desember 2016, men det har enda ikke skjedd, selv om Ap2 nærmer seg nå. Når software 9 kommer i sent i november eller så, skal jo Ap2 skifte felt selv...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Vhagar

I tillegg så trengs det godkjenning fra myndigheter. Og det er en lang vei å gå. Først må de få det godkjent i USA. Så kommer nok EU etter og Norge diltende etter. Men en ting er å få til dette på amerikanske veier, noe helt annet på norske veier. Så å betale nå for FSD virker som litt bortkastet. Da er det bedre å kjøpe det senere dersom behovet og nytten er der.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

KrW

Jeg synes 24700kr er billig for en datamaskin som er 10 ganger sterk/rask/kraftig. Hva den utretter vil tiden vise. Jeg tok det med på min forrige bil og også den nye. Jeg er over snittet ivrig på autopilot.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

nasroht

Takk for bra svar folkens !

Lar det ligge, er litt gøy å kjøre selv enn så lenge.
Venter spent på i3

tkjoerlaug

Sitat fra: KrW på tirsdag 11. september 2018, klokken 15:49
Jeg synes 24700kr er billig for en datamaskin som er 10 ganger sterk/rask/kraftig. Hva den utretter vil tiden vise. Jeg tok det med på min forrige bil og også den nye. Jeg er over snittet ivrig på autopilot.

Du får datamaskinen med dersom du ikke betaler noe også. Spørsmålet er om man er villig til å betale 24700kr for et løfte om programvare en gang i fremtiden.

KrW

Sitat fra: tkjoerlaug på onsdag 12. september 2018, klokken 13:56
Sitat fra: KrW på tirsdag 11. september 2018, klokken 15:49
Jeg synes 24700kr er billig for en datamaskin som er 10 ganger sterk/rask/kraftig. Hva den utretter vil tiden vise. Jeg tok det med på min forrige bil og også den nye. Jeg er over snittet ivrig på autopilot.

Du får datamaskinen med dersom du ikke betaler noe også. Spørsmålet er om man er villig til å betale 24700kr for et løfte om programvare en gang i fremtiden.

https://electrek.co/2018/08/08/tesla-autopilot-hardware-upgrade-free-with-full-self-driving-package/ https://electrek.co/2018/08/01/tesla-chip-most-advanced-computer-autonomous-driving-autopilot-hardware-3-update/ Per dags dato er det kun de som har betalt eller betaler for full selvkjøring som får den med. Godt mulig den blir standard hardware om et år.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA