Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

KM status når batteri er 100%

Startet av Shiblee Kamal, mandag 10. september 2018, klokken 12:39

« forrige - neste »

knute

Jeg har nylig fått meg en 2015-modell som har rulla 104 000 km, den viser 97 km ved 100% nå.

Det går mye på motorvei med 110 km/t (115km/t på speedometer med cruise control), og i det siste har det vært ekstra moro med en del minusgrader, slaps og snø, eller våt veibane.
Ligger på ca. 230 wh/km +/- i snitt.

Merker godt at 110 km/t spiser batteri når man har aerodynamikk som en skoeske, og jeg tipper at kjærra ikke hadde klart de 97 indikerte kilometerne ved start hvis all kjøringa hadde vært på motorveien, kanskje nærmere 80-90. Uansett ikke noe problem, da det ligger hurtigladere relativt tett på E18 i Vestfold der jeg kjører mest.

Gleder meg litt til våren/sommeren for å se hvor langt jeg kommer da.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA