Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Spm ang autolåsing

Startet av Julian, søndag 09. september 2018, klokken 15:40

« forrige - neste »

Julian

Hei!

Lurte litt på om noen har noen erfaring med at bilen låser seg når man går vekk fra bilen?
Evt hvor man men kan stille inn dette?

Nå gikk jeg fra bilen for å teste (mens den ladet )


Lot den stå i ca 2 timer,
Jeg testet så å nærme meg bilen uten nøkkel og bilen var ulåst.
Når jeg nå nærmet (1 time senere)  meg bilen med nøkkelen så låser den døra.

Har prøvd å bla igjennom boka for å se men finner ikke noe info.

Noen som vet hvor jeg kan se ? Eller hvordan man gjør det?
Vil helst at døra skal låse seg når jeg går ifra bilen

Takk for svar
Mvh
Julian

AppleKnocker

Autolåsing finnes ikke på Ioniq 2018. Så vidt jeg vet...
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Thorbjørn Hellehaven

Det jeg har vært borti autolås på VAG, så er det snakk om autolås når man begynner å kjøre, gjerne når man øker over 15 km/h. Dette er mer en funksjon for å sikre at man stopper med låste dører, for å kjøre det vanskeligere for trafikklys-ranere, som venter på biler som må stoppe for rødt lys. Hvis man stopper et sted, og ønsker at noen utenfra skal åpne døren, kan man låse opp med knapp i armlene, eller skru av bilen. Funksjonen er ikke til hinder for å åpne døren fra innsiden.

AppleKnocker

Autolås nå man kjører kan stilles inn i menyen på Ioniq. Men TS spør om autlås når man går bort fra bilen. En slik funksjon låser dørene automatisk når nøkkelen er ute av bilen og mer en f.eks 5 meter unna. Finnes på flere biler som spenner fra Tesla til Renault Zoe. Men ikke Ioniq.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA