Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Falcon wing doors

Startet av Pilot, lørdag 08. september 2018, klokken 18:46

« forrige - neste »

Pilot

Er FWD på de nyeste X problemfrie og har de løst problemet med at de gnagde vekk lakken? Prøvekjørte over 1 år siden og lurer på om dette er utbedret før jeg ser hvilken bil jeg skal gå for. 

Stig-Arne

Har ikke sett noe gnag på min ennå etter 7000 km.

Nasatech

Pilot. Nå er det på tide at du bestiller bil

Har hatt mine i 2 år.  Feilfritt! Superfornøyd.

Espen Hugaas Andersen

Oppdaget gnag på den ene døren på min ~april 2017 Model X etter ca 45.000 km. Jeg hadde også knirkelyd på den andre døren fra dag 1 som ble fikset, og så har jeg en dørsensor som ikke liker mye sollys, og ender opp med å detektere et objekt veldig nært døren. Utover dette har dørene vært dønn solide.

Det at den gnager vekk litt lakk er jo rent kosmetisk, ettersom karosseriet er aluminium. Det bekymrer meg ikke - de fikser det nok tilfredsstillende på neste service.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Vhagar

Bestilte min for ett år siden, men den har bl.a. det problemet og mere til. Men det er jo en gammel bil nå. Snakket med en som fikk sin for en drøy uke siden. Han hadde samme problem. Så det finnes nok en og annen dårlig bil fortsatt. FWD tror jeg Tesla aldri får 100% dreisen på. Dersom det bekymrer så ville jeg ikke kjøpt for den irritasjonen vil bare forsterke seg etter kjøp.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

CaZpaH

Har en model x med utlevering i november 2017. Her er det gnag i lakk på begge sider bak. Skal få justert og fikset det snart.

Ellers har jeg hatt 0 problemer med sensorer eller andre ting med fwd. Kun lakkgnagingen.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

geear

Har fra nov i fjor, 13000km, ikke gnag. Men dørene har vært justert etter overlevering (og er veldig bra).

Pilot

Sitat fra: Nasatech på lørdag 08. september 2018, klokken 19:10
Pilot. Nå er det på tide at du bestiller bil

Har hatt mine i 2 år.  Feilfritt! Superfornøyd.

On it! :)

Rapid

#8
Juni 18. Designet er endret fra 17 modellene. Bittelitt gnag fra et plastdeksel. Men har satt på litt biltemafolie som beskyttelse. Ellers er dørene både tette og noenlunde i vater  :D

geear

Sitat fra: gr på lørdag 08. september 2018, klokken 20:39
Har fra nov i fjor, 13000km, ikke gnag. Men dørene har vært justert etter overlevering (og er veldig bra).
Her er bilde av beskyttelsesfolien (som er lagt på fra fabrikk) på en tilfeldig side på min bil.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

CaZpaH

Har den folien og det er ikke der den gnager på min. FWD treffer ene hjørnet der bakre skjerm "bøyer" seg og går til øvre del av baksiden. Dette skjer på begge sidene på min. Legger ved bilde av den verste (der døra har blitt mest brukt). Dette ordner de selvsagt på garanti.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Øggen

Fant ingen info om dette. E det andre som har opplevd st begge brytere for å åpne falcon dørene ikkje virka? Oppdaga det torsdag, tatt reset, men funka ikkje.
(Ny type brytera)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

CaZpaH

Sitat fra: Øggen på søndag 02. desember 2018, klokken 00:23
Fant ingen info om dette. E det andre som har opplevd st begge brytere for å åpne falcon dørene ikkje virka? Oppdaga det torsdag, tatt reset, men funka ikkje.
(Ny type brytera)

Sjekket at barnesikring ikke er slått på? Da fungerer ikke bryterne bak hvis det er slått på.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

z4rd

TMX fra Oktober 17. Kun vært byttet sensor - ingen problemer siden. Før sensorbyttet virket dørene normalt, men fikk ikke software-update. (Kjent feil). Ellers veldig fornøyd med hvordan de virker, og jeg åpner og lukker i trang garasje så og si hver dag.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

CaZpaH

Har nå fått lakkert dører, innside av karm og justert dørene. Virker som at ting passer nå, men gjenstår å se på sikt. Blir ikke overrasket hvis jeg oppdager gnaging i lakken en annen plass senere :-p
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA