Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vil det tilbys større batteripakke enten som opsjon eller std. i Ioniq MY2020?

Startet av Hansi, lørdag 08. september 2018, klokken 16:18

« forrige - neste »

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)


Crown

Så lenge det ikke går ut over vekten, plassen og prisen, så håper jeg det, gjør det det så ødelegger det hele Ioniq-konseptet som er så supert.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

AppleKnocker

Virker ikke logisk å pakke inn bilen i plast hvis den eneste endringen er ny grill. Så ja til større batteri!
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

lenny36

Alle nye bilmodeller pakkes inn i kamuflasje på denne måten. Selv med lite batteri er jo Ioniq helt på høyde med sammenlignbare konkurrenter som Leaf og eGolf. Med et større batteri hadde den blitt markedsledende,så ja til større batteri hvis det ikke går ut over effektiviteten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

AppleKnocker

Nettopp. Poenger er at plasten tyder på at det er ny modell. Og hvis det er en ny modell er det usannsynlig at batteriet ikke blir større. En mild facelift uten øvrige endringer hadde neppe hatt behov for like grundig testing.

Håper jeg :)
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

xyzzy

Bedre batteripakke og app er det jeg virkelig håper de ligger til. Kona har god rekkevidde, men skuffer på dårligere seter (ikke minne) og at Hyundai fortsatt ikke har app. Det er vel knapt andre merker som ikke har app på elbilene nå? I tillegg er vel Kona faktisk mindre enn Ioniq.

HUD, 360 kamera, parkeringsassistent og mindre dekkstøy hadde også vært gode forbedringer.

AppleKnocker

Nå ser det ut som Kia Soul kommer med type 64 kwh batteri. Sommeren 2019 er det noen rykter som sier. Soul er opprinnelig en fossilbil, og det er jo delte meninger om hvor vellykket den er som elbil. Så hvis det konverterte misfosteret Soul får stort batteri, skulle det bare mange om ikke Ioniq får det også.
Spørsmålet er når.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Roy Aasen


staljin



AppleKnocker

Sitat fra: LeafSwe på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 19:35
Sitat fra: snakkesalig på mandag 01. oktober 2018, klokken 07:24
Sitat fra: Roy Aasen på søndag 30. september 2018, klokken 22:22
Heldigvis ser de ut til å beholde designet..i all hovedsak.
Ja, dagens Soul er jo en designperle.

Japp!
I konkurranse med kjøkkenkraner, lamper og hørfønere...
Kanskje juryen trodde Soul var en fancy kontorpult eller parkbenk. Den har jo omtrent samme form.

Det er uansett gode nyheter for de som liker Soul og for alle andre som har tro på Kia og Hyundai. Jeg tolker det som at 64 kwh batteriet nå blir standarden over hele den elektrifiserte produktlinjen.

Gleder med til å se rekkeviddetest av Ioniq med 64kwh batteri!

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA