Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilen slår seg av i fart!

Startet av sylwester, lørdag 08. september 2018, klokken 14:04

« forrige - neste »

sylwester

Kona hadde en lei situasjon hvor hun kjørte ut av garasjen på Metro senter og 2/3 opp bakken så kommer det varsellampe med utropstegn over begge skjermene i et sekund mens bilen slår seg HELT av. Den var vel i 20km/t så at den plutselig var i park kom som en overraskelse.

Hun holdte inn bremsen og forsøkte å starte den og da kom trekantene igjen og den slo seg igjen helt av.

På 2. forsøk å starte bilen kommer oppstartsanimasjon og bilen er i park. Hun kom seg hjem, men miste litt tillit til den nye bilen.

Jeg slo på serviceavlesning og det var en feil:
Sitat fra: LeafSpy ProOk  None --->  MOTOR CONTROL
   U1266  0208  MULTI AV  TCU Conn AV-92
Slik jeg forstår det har den aktive feilen noe med telematikkmodulen å gjøre og siden jeg ikke hadde en ikke-fungerende TCU da jeg fikk bilen kan det godt hende at service har glemt å resette denne da de fikset dette.

En søk etter biler som slår seg av fant jeg ingenting bortsett fra en som hadde en rebootende navi på en tidligere Leaf-modell.
Hva gjør jeg? Kona vil nå kun kjøre 2012.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Joltus

Heh..... Er det noe annet å gjøre enn å få verkstedet til å fikse det?

sylwester

Hvordan? Er ikke slik at jeg har klart å reprodusere feilen og uten at bilen registrerer noe feil så er det ikke mye de kan gjøre annet enn å lete etter nåla i høystakken. Jeg sender de en mail og spør om de vil ha den inn.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Joltus

Du må jo kontakte de. For alt du vet er dette en kjent sak de vet om

Selv om du selvsagt vil få til svar at dette var rart, men at de gjerne vil ha den inn for en sjekk....

Eller så kan du vente og se. Men den kommer nok igjen....

Vet dog alt om å levere bil til rep uten at de får reprodusert feilen.som når den ikke kaldstartet under 5 kalde. Her hos oss er det ofte varmere

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA