Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 med 700km rekkevidde

Startet av JorgenM, fredag 07. september 2018, klokken 11:06

« forrige - neste »

1317142119

Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 07. september 2018, klokken 23:10
Sitat fra: 1317142119 på fredag 07. september 2018, klokken 22:51
Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 07. september 2018, klokken 22:11
Feil. i3 er overvurdert som langtursbil av folk som ikke vet bedre.
Så hva mener du at du vet som ikke vi vet?

- lydnivå i kupe
- stabilitet i høye hastigheter
- følsomhet for sidevind
- komfort i setene
- slippe å ligge i samme hastighet som semitrailere og bobiler.

Mao det som er av betydning når man kjører langt.

20% er sant (turbulens er ikke i3s beste venn), 60% av det du skriver er subjektive meninger og de siste 20% er bullshit. Eneste grunnen til å ligge bak lastebiler og bobiler med en i3 er hvis det ikke er forbikjøringsmuligheter.

Hvis du er så misfornøyd med drittbilen din, skjønner jeg ikke hvorfor du beholder den.

turfsurf

Sitat fra: 1317142119 på lørdag 08. september 2018, klokken 10:27

20% er sant (turbulens er ikke i3s beste venn), 60% av det du skriver er subjektive meninger og de siste 20% er bullshit. Eneste grunnen til å ligge bak lastebiler og bobiler med en i3 er hvis det ikke er forbikjøringsmuligheter.
Støy er målbart, ikke subjektivt. I3 har relativt mye hjulstøy, mere enn Model X som får kritikk for det samme. På visse typer asfalt er det i overkant mye med sommerhjul på.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ansjosfilet

Sitat fra: 1317142119 på lørdag 08. september 2018, klokken 10:27
Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 07. september 2018, klokken 23:10
Sitat fra: 1317142119 på fredag 07. september 2018, klokken 22:51
Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 07. september 2018, klokken 22:11
Feil. i3 er overvurdert som langtursbil av folk som ikke vet bedre.
Så hva mener du at du vet som ikke vi vet?

- lydnivå i kupe
- stabilitet i høye hastigheter
- følsomhet for sidevind
- komfort i setene
- slippe å ligge i samme hastighet som semitrailere og bobiler.

Mao det som er av betydning når man kjører langt.

20% er sant (turbulens er ikke i3s beste venn), 60% av det du skriver er subjektive meninger og de siste 20% er bullshit. Eneste grunnen til å ligge bak lastebiler og bobiler med en i3 er hvis det ikke er forbikjøringsmuligheter.

Hvis du er så misfornøyd med drittbilen din, skjønner jeg ikke hvorfor du beholder den.

Joda, det skjønner du. Den er en nær perfekt bybil.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

JorgenM

I følge denne artikkelen så er produsenten av dette batteriet som skal levere batterier til iNext, da stemmer kanskje rekkevidden til iNext på 750km likevel.

https://www.greencarreports.com/news/1118707_bmw-drops-diesels-in-favor-of-plug-in-hybrids

"- a company supplier recently showed a prototype BMW i3 with three times the battery capacity in the same footprint of the original, which could allow BMW to pack far more range into its plug-in hybrids.

The new battery is expected to be used in the company's upcoming iNext electric sedan, which is due to be revealed at the end of the week.
"
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

arthur

Sitat fra: turfsurf på lørdag 08. september 2018, klokken 10:32
Sitat fra: 1317142119 på lørdag 08. september 2018, klokken 10:27

20% er sant (turbulens er ikke i3s beste venn), 60% av det du skriver er subjektive meninger og de siste 20% er bullshit. Eneste grunnen til å ligge bak lastebiler og bobiler med en i3 er hvis det ikke er forbikjøringsmuligheter.
Støy er målbart, ikke subjektivt. I3 har relativt mye hjulstøy, mere enn Model X som får kritikk for det samme. På visse typer asfalt er det i overkant mye med sommerhjul på.

At støy er måplbart er det vel ingen tvil om, men hvordan denne oppleves er svært subjektiv. Mange diskusjoner her på forumet om hvor mye biler støyer, eller ikke, og hvordan dette oppleves.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

turfsurf

Sitat fra: arthur på fredag 09. november 2018, klokken 15:45
At støy er måplbart er det vel ingen tvil om, men hvordan denne oppleves er svært subjektiv. Mange diskusjoner her på forumet om hvor mye biler støyer, eller ikke, og hvordan dette oppleves.
Selvfølgelig. Fornektelse og hørselsskader hjelper mot mye.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

arthur

Det er vel ikke snakk om hørselsesskade, eller ikke, når vi snakker om støy fra en elbil?

Truls T. Gjestland er støyforsker ved SINTEF; Støy er en subjektiv sak. https://www.vg.no/rampelys/i/LweVp/eksperter-om-oeya-stoey-irriterende-men-ikke-helsefarlig
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA