Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

LED Pærer til DRL

Startet av Smasher, fredag 07. september 2018, klokken 07:20

« forrige - neste »

Smasher

Hei

Noen som har funnet LED pærer som passer i DDL lampene uten og måtte moddes noe?

EV-FTW

Jeg bruker LED pærer uten å modde. Skal prøve å finne ut hvor jeg kjøpte dem.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Vesterskog

Er det nærlys som er ddl eller er det tåkelys på norsk versjon?


Sent fra min SM-G950F via Tapatalk


Smasher

sitter i samme lykt nede som også fungerer som tåkelys. men det er 2 pærer der. den ene fungerer som ddl, den andre er sterkere og fungerer som tåkelys når det settes på.

Vesterskog

Sitat fra: Smasher på fredag 07. september 2018, klokken 08:14
sitter i samme lykt nede som også fungerer som tåkelys. men det er 2 pærer der. den ene fungerer som ddl, den andre er sterkere og fungerer som tåkelys når det settes på.
Hjertelig takk

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk


EV-FTW

Når du sier DDL går jeg ut fra du mener DRL altså Daytime Running Lights.
Det er som sagt to pærer i grøftelysene. Den ene er DRL og den andre er tåkelys. ( hvertfall slik på biler solgt i nye i Norge)

Veldig mange pærer må du modifisere for at de skal passe, men jeg fikk tak i noen som gikk rett inn. De kostet litt, men har nå fingert bra i 2,5 år.
Var knotete å bytte dem da.
Enkleste er å skru løs en plate under bilen, så komme til der. Tok meg vel 30
Min totalt .

Men leter enda etter butikken hvor jeg kjøpte pærene
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Smasher

ja, det er jo så klart DRL jeg mener. Fikk et innfall der jeg tenkte DDL(Daytime Driving Lights).
Ja jeg har hatt noen LED der nå, som jeg måtte file ned og modde for og få inn. Men etter tre år begynner en del av diodene og takke for seg. så hadde vært supert med noen man bare kunne sette rett inn :-)

Smasher

Sitat fra: Øystein K på fredag 07. september 2018, klokken 08:57
Når du sier DDL går jeg ut fra du mener DRL altså Daytime Running Lights.
Det er som sagt to pærer i grøftelysene. Den ene er DRL og den andre er tåkelys. ( hvertfall slik på biler solgt i nye i Norge)

Veldig mange pærer må du modifisere for at de skal passe, men jeg fikk tak i noen som gikk rett inn. De kostet litt, men har nå fingert bra i 2,5 år.
Var knotete å bytte dem da.
Enkleste er å skru løs en plate under bilen, så komme til der. Tok meg vel 30
Min totalt .

Men leter enda etter butikken hvor jeg kjøpte pærene

EV-FTW

Nei. Og det irriterer meg.
Men skal finne det ut.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020


EV-FTW

Satser på det. Står jo at de skal passe uten modifikasjon.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA