Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

PKK - Hvor?

Startet av Aalsen, lørdag 01. september 2018, klokken 19:48

« forrige - neste »

Aalsen

Bilen skal inn for pkk innen utgangen av oktober.

Leser at batteriet skal fysisk sjekkes for skader, og kablene skal sjekkes. Da må de demontere baksetene og halve bilen for å komme til eller?

Vil ikke at noen uerfarne skal gå løs på bilen min, så lurer på hvor dere har hatt bilen deres til pkk dere som har 13-14 mod? Tesla får jo ikke lov til å ta pkk.

Tuxedo

Sitat fra: Aalsen på lørdag 01. september 2018, klokken 19:48
Leser at batteriet skal fysisk sjekkes for skader, og kablene skal sjekkes. Da må de demontere baksetene og halve bilen for å komme til eller?
Neida.
Sitat
Vil ikke at noen uerfarne skal gå løs på bilen min, så lurer på hvor dere har hatt bilen deres til pkk dere som har 13-14 mod? Tesla får jo ikke lov til å ta pkk.
Har inntrykk av at svært mange bruker NAF, så de bør ha opparbeidet seg erfaring. Det er de jeg har brukt. Men alle som er godkjent for PKK skal kunne gjøre denne jobben.

Apache

Har du mulighet bruk NAF, har prøvd andre verksteder på mine gamle fossil biler og alle sammen kom med humbug feil. Har lært min lekse

sjokomelk

Bare legg merke til at NAF ikke lenger bare er et kontrollsenter, men er også nå bilverksted mange steder. Så de har begynt å finne "feil" som ikke finnes de også for å tjene penger på å reparere bilen din.
Broren min fikk feil på PKK på bilen sin med stygge bremser hos NAF. Og de kunne selvfølgelig skifte klosser og skiver for han. Så da tok han den med til merkeverksted som ikke forstod hva NAF mente og ga den 0 feil. Og merkeverkstedene er jo de som elsker å skifte bremser for å tjene penger på folk...
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

o.b.lix

Selv det lokale verkstedet mitt uti hutiheita har kompetanse til å godkjenne elbiler, der har nøkkelpersonell tatt de nødvendige kursene, det må alle.

Bruk en du har tillit til.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Aalsen


E_S

Det er ingen demontering av noe som helst. Batteriet er en visuell sjekk på undersiden, kabler er å sjekke den løse ladekabelen som ligger i bilen..
:)

petersv

Hør med Hyundai-forhandler, de har jo grei peiling på elbil. Jeg skal få min kontrollert der på nyåret. Ang. NAF kontra andre, siden bilen er godt innenfor garanti både ift. dato og km, så ser jeg ingen fordeler med at de er snille på kontrollen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA