Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

GOM på bærtur

Startet av DBS, onsdag 05. september 2018, klokken 23:20

« forrige - neste »

DBS

I går så plugget min kone bilen ut fra lading, satte seg inn for å kjøre for så å se at GOM stipulerte 62km rekkevidde, mens batteriet var på rundt 80%.

Hun svingte innom hurtiglader på vei til jobb for å være sikker på å rekke tur/retur, men bilen viste fortsatt 62km.

I dag når jeg satte meg inn for å kjøre så viser bilen fortsatt 62km, da ved 100% etter nattens lading. Bilens batteriprosent oppfører seg normalt, men etter selv 3 mils kjøring så viser GOM 59km.

Er det noen måte å resette denne på uten å koble fra batteriet, om det i det hele tatt løser det? Har resatt forbruk etc via menyen uten hell.

Takk for innspill her.

goev

Jeg ville tatt en tur til forhandler og fått de til å se på saken.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

DBS

Det kan så langt se ut som at det henger sammen med 12v batteriet. Våknet opp til en helt død bil, ladet 12v batteriet og da viste den med en gang 80km etter en halvannen times lading ca.

Skal inn til verkstedet (flimrer litt i displayet også) kommende torsdag, så skal få oppdatert her etter det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA