Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva om bilen er en "lemon"?

Startet av np, onsdag 05. september 2018, klokken 21:47

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: gr på torsdag 06. september 2018, klokken 14:58
Jeg bruker LinkMyTesla, og den har samme problem med turer. Irriterende. Har ikke prøvd Teslafi eller TeslaSpy enda.

I Instillinger kan du sette "Tid før nu tur starter (minutter): ", og den fikser vel det?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

geear

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 06. september 2018, klokken 15:18
Sitat fra: gr på torsdag 06. september 2018, klokken 14:58
Jeg bruker LinkMyTesla, og den har samme problem med turer. Irriterende. Har ikke prøvd Teslafi eller TeslaSpy enda.

I Instillinger kan du sette "Tid før nu tur starter (minutter): ", og den fikser vel det?
Hoi, takk! Ikke sett.  :o

GOS

Sitat fra: gr på torsdag 06. september 2018, klokken 14:58
Jeg bruker LinkMyTesla, og den har samme problem med turer. Irriterende. Har ikke prøvd Teslafi eller TeslaSpy enda.

Jeg bruker ikke funksjonen selv, men LinkMyTesla har vel den funksjonen at om du har den Aktive turen oppe på skjermen og så trykker på "Hold" oppe til venstre så kobler den sammen den turen som du nettop har gjennomført og den som du senere starter igjen. Tror det kan gjøres mange ganger slik at du få "merget" mange turer til en.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

GeirHM

Det jeg falt for med TeslaFi var dette at programmet logger værdata med hver tur slik at jeg senere kan gå tilbake og sammenligne med en annen grad av nøyaktighet enn jeg kunne med linkmytesla. Jeg hadde det danske programmet den første tiden med min model s.

np

Sitat fra: gr på torsdag 06. september 2018, klokken 14:32
Alignment, FWD og lakk er ingen problem å reklamere på senere. Litt farlig å bestille foliering direkte fra overlevering i tilfelle det skulle være noen rep fra utlevering. Vet flere som har gått på en smell der med nybil.

PS: Forstår ikke at dere vil foliere, syns biler med folie har så blast og matt uttrykk!

Hmm... Noe å tenke på. Legger på helblank klar folie, kun for beskyttelse. De jeg har sett har vært så blanke og fine, så...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

haheide

#20
Jeg fikk min modell X i februar ettter noen måneder forsinkelse pga. det vanlige kaoset rundt årskiftet/kvartalskifte.
Det var mye spekulering og lesing av diverse fora - var ganske bekymret  for eventuelle problemer.
Det viste seg at: det var INGEN.
Bilen har gått 14000km og det eneste som jeg har funnet av problemer er litt knirking
i en høyre falkevingedør når jeg kjører på ujevnt undelag.   :+1:

La blank folie på hele bilen noen uker etter utlevering, og er kjempefornøyd med det.
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

np

NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA