Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sikkerhet ved bruk av 3.parts løsninger for Tesla

Startet av Stig-Arne, lørdag 08. september 2018, klokken 16:42

« forrige - neste »

Stig-Arne

Sitter og funderer.

Hvordan er sikkerheten ved bruk av TeslaFi etc? Man legger jo fra seg all innloggingsinformasjon, og dermed også mye kontroll over bilen, siden det er en del man kan gjøre med kun app f.eks

Kunne tenkt meg å sette opp en kalender for når bilen skal være varm om morgenen, det mangler den jo idag.
Ser jo det er flere tjenester som leverer dette ved bruk av appen, men hvor trygt er det egentlig?

Nasatech

Vet ikke om TeslaFi støtter token? Gjør den det så kan du hente ut token til ditt brukernavn/passord og sende token i stedet for brukernavn og passord. Token er en ferdig kryptert string som ikke kan reverseres. Fordelen med å bruke token er at man kan blokkere andre ved å bytte passord, at den går ut i løpet av en måned (tror jeg det er - 30 dager) og at man f. eks. ikke kan starte bilen med token. Da må man ha brukernavn/passord.

Nasatech

Glemte en ting. Token kan man lage på egen maskin med f.eks. pyton eller PowerShell på egen maskin.

turfsurf

Om man bruker Token eller gir de brukernavn/passord ville jeg vært minst bekymret om. Det at disse løsningene kan kontinuerlig lagre alle data om kjøreturene dine og lagrer de i diverse cloud løsninger er jeg mere skeptisk til.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA