Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Basic cruise control

Startet av skrepak, onsdag 05. september 2018, klokken 20:13

« forrige - neste »

skrepak

Hei!
I dag var jeg på SC i forbindelse med at varmen i rattet fungerte ikke. Rattet ble byttet. Da jeg var på vei hjem oppdaget jeg at cruise control fungerte ikke. Den fungerte på morgenen altså. Er det noen som har opplevd samme? Blir takknemlig for all slags tips.

Feilsøking:
1. Restartet begge skjermene. Ingen resultat.
2. Har ringt tesla support men eneste tips var å ta power off og power on etter 5 minutter. Dette fungerte ikke.
Deretter fikk jeg beskjed om at de kommer til å se på logger og eventuelt kaller meg inn til sc.

sjokomelk

Hva sier feilmeldingen som popper opp når du prøver å aktivere CC?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

smurf

Kan du spesifisere hva du mener med "cruise control fungerte ikke". Fikk du noen feilmelding? Gikk den ikke å aktivere??

Har opplevd på min at symbolene (det grå rattet og grått skilt med hastighet) ikke har dukket opp. Måtte få Tesla technical support til å foreta en restart. Etter ca 15 minutter var alt oppe og gikk igjen. Skjedde 3 ganger i en kort periode, men nå ser det ut til å være løst. Tror det var noe med at systemet ikke startet opp slik det skulle.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

skrepak

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 06. september 2018, klokken 07:38
Hva sier feilmeldingen som popper opp når du prøver å aktivere CC?

Hei og takk for svar. Jeg har ingen feilmelding. Det er selve håndtak for cruisecontroll som ikke reagerer på noen som helst bevegelse (opp, ned, mot meg, fra meg)

skrepak

Sitat fra: smurf på torsdag 06. september 2018, klokken 11:51
Kan du spesifisere hva du mener med "cruise control fungerte ikke". Fikk du noen feilmelding? Gikk den ikke å aktivere??

Har opplevd på min at symbolene (det grå rattet og grått skilt med hastighet) ikke har dukket opp. Måtte få Tesla technical support til å foreta en restart. Etter ca 15 minutter var alt oppe og gikk igjen. Skjedde 3 ganger i en kort periode, men nå ser det ut til å være løst. Tror det var noe med at systemet ikke startet opp slik det skulle.

Hei og takk for svar. Hvis du tenker på AP så jeg har ikke den. Om du har AP så kan det være en annen sak. Derfor spesifiserte jeg om at cruise control er "BASIC" hvor man kan stille på en gitt hastighet og kan regulere den ved hjelp av håndtaket bak rattet.

o.b.lix

Det har hendt på min S at håndtaket ikke hadde respons, da virket det igjen dagen etter.

Om det ikke gjør det hos deg, så må du anta at de har glemt å plugge i kontakten ved rattbytte.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

skrepak

Sitat fra: o.b.lix på fredag 07. september 2018, klokken 08:11
Det har hendt på min S at håndtaket ikke hadde respons, da virket det igjen dagen etter.

Om det ikke gjør det hos deg, så må du anta at de har glemt å plugge i kontakten ved rattbytte.

Sitter på sc nå. Får se hva de skal finne. Takk for svaret uansett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA