Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte av bremseskiver - hvor i Oslo-området?

Startet av Beamer Screamer, søndag 02. september 2018, klokken 22:53

« forrige - neste »

Beamer Screamer

Snart har det allerede gått 4 år og iOn'en skal straks inn til sin siste service hos BOS og samtidig EU-kontroll. Baksiden av bremseskivene er halvveis dekket av rust, og denne rusten er det ikke bare å pusse eller bremse bort (har prøvd). Derfor er jeg temmelig sikker på at bremseskivene må byttes.

Noen som vet om et verksted i Asker/Bærum/stor-Oslo som bytter skiver+klosser til en fornuftig penge?

2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

nilsen33

Alle verksteder bør kunne bytte bremseskiver. Er vel det som holder bransjen gående.

TB

Å bytte bremseskiver var absolutt mulig å gjere selv uten store mengder verktøy.
Se egen tråd, trenger hammer og bolter / mutter - skalle til bolter.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

arthur

Fire årsservice, EU-kontroll og bytte skiver hos Motorforum i Drammen kostet cirka 7.000 totalt nå i sommer på min Miev.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Beamer Screamer

BOS = 6400kr for skiver og klosser inkl arbeid. Mekonomen = 4400kr for det samme. Helt grei pris det siste, tilsvarer litt over 1000kr i arbeidspenger og det betaler jeg gjerne.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Elbilskeptisk

#6
Har ikke sjekket rundt men Autodoc har framskiver til ca 150kr stykket og framklosser fra 150kr settet. Muligens lurt å gå for for eksempel Brembo som koster omtrent det doble. Så 500-1000kr i deler framme.

Av en eller annen grunn har de ikke deler til bakbremsene. Noen som aner hvorfor?

engolf

Det var ju ganska billiga delar de har, dock tillkommer MVA och frakt...
Att de inte har delar till bakbromsar tror jag beror på dålig efterfrågan, trumbromsar behöver sällan eftersyn, och varar betydligt längre än skivbromsar.

Elbilskeptisk

Trommelbremser ja. Så fint!

Prisene på autodoc er inkludert frakt men ikke mva. Men rabatten er støtt på drøye 20% så det går nesten opp i opp. Litt bedre pris med app enn på nettet.

elekTrond

Er det så mye bedre at en med app-allergi bør fikse seg det?
'13 Mjau

Elbilskeptisk

Det er noen tiere her og der.

Rabattsystemet deres fungerer etter fiskeprinsipet. Om de ser at du har lagt ting i handlevogna men avventer vil de iløpet av noen dager tilby deg stadig bedre rabatt(maks 22) for så å redusere eller fjerne den helt. Og så plutselig sette den opp igjen. Irriterende når en skulle hatt noe igår men helt greit når ting ligger litt fram i tid.

elekTrond

[tirade]
Haha, jeg får dilla av å jakte på disse rabattkupongene hos onkel Ali's express. Jage lavest mulig pris i dagevis for å spare en dollar. Og lenge etter varen er i hende, kommer det eposter med "kjøp mer av akkurat den samme skiten". Angret på at jeg ikke opprettet en egen aliTrond-epostkonto jeg kunne stenge etterpå.

Samme gjelder alle proffsjapper som opererer med skjulte priser, prosenter og rabatter. Er i så måte stor fan av Kjøkkentema og Rima 500. Faste og lett synlige priser som jeg kan forholde meg til og vurdere om er kurante eller ei. Må jeg finne noen og spørre de om prisen på tomatene, lar jeg heller være å kjøpe tomater.
[/tirade]

BTW: For to år siden var prisen på deler og jobb 5K i Oslo-området iflg. en trilling-annonse på FINN. Dog sto det ikke hvilket verksted han fikk pris hos.
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA