Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Begrensning av ladestrøm og vedlikeholdslading ved avgangstid

Startet av Håvar, søndag 02. september 2018, klokken 09:51

« forrige - neste »

Håvar

Jeg har et par litt tekniske spørsmål om lading av bilen.
1. Hvis jeg setter opp 10 eller 13A som maks ladestrøm, vil software da ta hensyn til lengre ladetid og angi korrekt gjenstående tid i appen?

2. Dersom jeg f.eks. skal reise bort en uke, la oss si man-søn og jeg lar bilen stå tilkoblet lader og på mandag før avreise setter opp avreisetid søndag. Da vil bilen lades opp til 80% (har satt dette som nedre ladegrense) slik at bilen står hele uken med 80%. Vet at jeg kan stoppe ladingen manuelt i appen, men det er ikke gitt at jeg har tid til å sitte å følge med på når den er ladet til 70-80% og ønsker ikke at den skal stå en uke med fulladet batteri.
Er det noen ulemper med å la bilen stå koblet til lader så lenge (utover faren for lynnedslag/spenningsendringer i nettet)?
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA