Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av iX3

Startet av Trond.m, lørdag 01. september 2018, klokken 17:01

« forrige - neste »

MooCow

Sendte kanselleringsmail eg og no. Null informasjon om noko som helst så då får det heller vera...

Tom E.

Jeg skal holde på min reservasjon litt til. Jeg håper BMW overasker meg positivt! Men jeg tror jo på nissen også, så jeg er godt vant med å bli skuffet.

Lepet65

Vi må nok regne med at den blir liggende ganske nærme EQC'en i spec's.

Trond.m

#153
Sitat fra: Lepet65 på tirsdag 28. mai 2019, klokken 13:12
Vi må nok regne med at den blir liggende ganske nærme EQC'en i spec's.
De kan vel ikke engang si om den får X-drive og hengerfeste ?
Men større bakkeklaring enn EQC får den for håpentligvis. Bedre rekkevidde er heller tvilsomt. Det er vel sannsynlig at karosseriformen på EQC gir lavere luftmotstand enn iX3. Begynner å miste troen på hele iX3 prosjektet. Det virker som om det er noe de bare måtte i gang med for å ikke bli forbikjørt av Mercedes og Audi på EL SUV. Og det er de jo allerede med solid margin, så det er nok bedre at de bruker ressurser på i4. Men den får vel heller ikke hengerfeste, i tråd med BMW sin tradisjon. Men kanskje det er håp likevel, nå som Model 3 kan leveres med det ?

1317142119

Sitat fra: TM på søndag 02. juni 2019, klokken 06:10
Sitat fra: Lepet65 på tirsdag 28. mai 2019, klokken 13:12
Vi må nok regne med at den blir liggende ganske nærme EQC'en i spec's.
De kan vel ikke engang si om den får X-drive og hengerfeste ?
Men større bakkeklaring enn EQC får den for håpentligvis. Bedre rekkevidde er heller tvilsomt. Det er vel sannsynlig at karosseriformen på EQC gir lavere luftmotstand enn iX3. Begynner å miste troen på hele iX3 prosjektet. Det virker som om det er noe de bare måtte i gang med for å ikke bli forbikjørt av Mercedes og Audi på EL SUV. Og det er de jo allerede med solid margin, så det er nok bedre at de bruker ressurser på i4. Men den får vel heller ikke hengerfeste, i tråd med BMW sin tradisjon. Men kanskje det er håp likevel, nå som Model 3 kan leveres med det ?
Det virker som alle tre premiumprodusentene bare har lansert en elbil for å ha en elbil på markedet i det segmentet. Jeg sitter i hvert fall igjen med det inntrykket. Alle har dårlig rekkevidde (BMW oppgir 400 WLTP på ix3), de har kompromisser og er basert på en dieselvogn.

Den første SUVen jeg har troen på nå etter å ha sett hva premium-tyskerne får til, er elbilen til Ford som loves 600 WLTP-rekkevidde på. Uansett hvor mye jeg har lyst på iX3, så blir den (og de andre tyske) å regne som annenrangs i forhold til det Ford lover å levere neste år. Eneste kjipe så langt med den, er at den er laget av amerikanske Ford i stedet for tyske Ford. Amerikanerne er jo ikke kjent for å lage kvalitet - og nei, jeg ser ikke spesifikt på en viss elbilprodusent - men generelt på amerikanske biler.

Trond.m

Det er vel også et problem at Ford lover mye, men det er lite av håndfaste bevis på at de kan levere det de lover. Vi har jo sett hva Ford har klart å få til av elektriske biler hittil.

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på søndag 02. juni 2019, klokken 06:10
Sitat fra: Lepet65 på tirsdag 28. mai 2019, klokken 13:12
Vi må nok regne med at den blir liggende ganske nærme EQC'en i spec's.
Det er vel sannsynlig at karosseriformen på EQC gir lavere luftmotstand enn iX3.

BMW X3 har 0,29 i luftmotstand. Det er burde være mulig å "glatte" karosseriet såpass at el-utgaven kommer ned på 0,27. VW har vel en tilsvarende forbedring på e-Golf vs Golf.
BMW er generelt gode på aerodynamikk. 5 serien er like god som TM3 med 0,22 i cd. 3-serien har 0,23. Uten at de see spesielt ekstrem ut i så henseende

Amigakongen

@Stikkkontakt
Tesla Model 3 har 0,23. Samme som 3 serien.
Kan kanskje håpe på 0.28 på ix3....
2015 BMW I3 - 11800km

hemi

hopper av ix3 også, venter på at noen kan lage en skikkelig SUV.

e-tron og EQC er ikke, ix3 blir nok enda mindre enn eqc også

Lepet65

Sitat fra: hemi på tirsdag 04. juni 2019, klokken 13:25
hopper av ix3 også, venter på at noen kan lage en skikkelig SUV.

e-tron og EQC er ikke, ix3 blir nok enda mindre enn eqc også

Blir en R1S på deg da  :+1: ;D

hemi

Hadde ideelt sett heller valgt en x5 / cayenne / q7, men hey om europa ikke gidder tar jeg amerikansk elsuv jeg.


Ansjosfilet

Nå har det nettopp vært Bmw Welt expo 25- 27 juni i München, med mye snakk og fokus på nye modeller og veien videre. Ikke et ord om Bmw iX3...
Må si jeg lurer litt. Er det ikke sånn at det meste er spikret på en bil som skal i salg om ett år..?
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Trond.m

At det fortsatt holder på reservasjonspengene uten å gi noe som helst informasjon er et hån mot oss som fortsatt har trodd på BMW. Nå begynner jeg å miste tålmodigheten.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA