Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av iX3

Startet av Trond.m, lørdag 01. september 2018, klokken 17:01

« forrige - neste »

JorgenM

Ser ut til at BMW-nyhetene fra Shanghai er over. Null og niks om iX3...

Vi gikk for i-Pace i stedet, siden BMW aldri kunne bekrefte noe om 4wd eller krok på iX3.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

Hmm..et tankekors at de som i utgangspunktet ønsker BMW ikke orker å vente lenger. Vurderer selv å satse på EQC. BMW har ikke gjort mye for å holde de som har reservasjon varme.

MooCow

Sitat fra: TM på mandag 15. april 2019, klokken 21:48
Kan jo håpe på det, men jeg er skuffet over informasjonen så langt. Å ta betalt basert på så lite informasjon er over grensen til useriøst. De har ikke en gang gitt informasjon om hvilken plass man er i køen. Da i3 ble lansert hadde de en reell prioritetsliste uten betaling.

Einig utruleg merkeleg at dei ikkje kjem med små drypp ein gang.... Svakt!

bobakka

Det er vel enten fordi spek inkl pris er så dårlig at BMW allerede et flau over det, eller at Spek og pris er så bra at de ønsker at det skal komme som en overraskelse på alle - inkl konkurrenter.
Jeg håper på det siste, men er langtfra sikker..
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

1317142119

Hm. Jeg synes også dette er en merkelig situasjon å være oppe i. BMW har så mye erfaring med å lage en knallbra elbil (i3 og 3-serie Electronaut) samt knallbra fossile SUVer, også er det så vanskelig å få til en konkurransedyktig SUV med elmotor.

For ikke å snakke om at nye X3 kom i slutten av 2017 som 2018-modell. Det vil si at dersom iX3 først kommer siste halvår 2020 (2021-modell), så kommer iX3 omtrent samtidig som dagens X3 er i ferd med å få facelift. Betyr det at at dagens X3 får uvanlig kort levetid og lanseres som facelift i 2020 sammen med en iX3, eller at iX3 kommer til å leve i 1 år før det blir facelift på både X3 og iX3? Eller enda verre, at iX3 kommer med dagens X3-design og X3 fornyes med facelift året etter, så det blir både en gammel og en ny X3/iX3-kombinasjon i salg samtidig?

Det BMW driver med henger ikke på greip ...

JorgenM

Kansellerte min reservasjon idag og får tilbake pengene.
Kanksje neste generasjon iX3... :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

bobakka

Sitat fra: JorgenM på mandag 29. april 2019, klokken 11:13
Kansellerte min reservasjon idag og får tilbake pengene.
Kanksje neste generasjon iX3... :)
Spørs om ikke jeg gjør det samme om det ikke snart kommer overbevisende nyheter om hvorfor vi skal velge iX3.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Electric cars in Norway

IX3 blir en fantastisk bil. Gleder meg til å kjøre denne  :+1: :+1:

Troald

Etter å ha sittet litt på gjerdet så velger jeg også å kansellere. Trenger ikke ny bil før våren 2021 og vil heller da velge fritt blant alt det nye som kommer.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

moonbuggy

Sitat fra: 1317142119 på torsdag 25. april 2019, klokken 12:16
Hm. Jeg synes også dette er en merkelig situasjon å være oppe i. BMW har så mye erfaring med å lage en knallbra elbil (i3 og 3-serie Electronaut) samt knallbra fossile SUVer, også er det så vanskelig å få til en konkurransedyktig SUV med elmotor.

For ikke å snakke om at nye X3 kom i slutten av 2017 som 2018-modell. Det vil si at dersom iX3 først kommer siste halvår 2020 (2021-modell), så kommer iX3 omtrent samtidig som dagens X3 er i ferd med å få facelift. Betyr det at at dagens X3 får uvanlig kort levetid og lanseres som facelift i 2020 sammen med en iX3, eller at iX3 kommer til å leve i 1 år før det blir facelift på både X3 og iX3? Eller enda verre, at iX3 kommer med dagens X3-design og X3 fornyes med facelift året etter, så det blir både en gammel og en ny X3/iX3-kombinasjon i salg samtidig?

Det BMW driver med henger ikke på greip ...
Etter satsingen med i3, ble det et internt oppgjør i BMW. Videre El-satsing ble lagt på is, utviklerne bak i3 som forventet å fortsette utviklingen, fikk bremseordre og forsvant ut døren en etter en.
Siden har BMW kun drevet med window dressing. Man vet at el-biler kommer for fullt, man plaprer med og presenterer fremtidsvyer i ny og ne med produksjon "frem i tid". Jo mer man kan utsette, jo bedre er tydeligvis mottoet....

Klykken

Mer penger i fossilt. Om man tenker globalt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

PionerThink

Sitat fra: Klykken på tirsdag 30. april 2019, klokken 15:20
Mer penger i fossilt. Om man tenker globalt.
Etter å ha vært en liten tur i USA i påsken så er det ikke vanskelig å skjønne at vår elbilpark bare er en dråpe i havet globalt, og den reelle andelen understrekes jo i denne artikkelen: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dO7kr1/venstre-raja-norge-har-ikke-tatt-el-bilboelgen?utm_source=vgfront&utm_content=row-16
Når det i tillegg stort sett selges motorsterke varianter i USA der selv Accord og Sonata leveres med V6'er, samt at de nyere BMW av typen X3/X4 sjelden var noe mindre enn seksere av typen M40i, så skjønner jeg jo de store produsentene mtp inntjening!
Vi snakker om lange køer for å få Kia e-niro, men jeg ble veldig overrasket av å se hvor mange ICE Kia som gikk der borte. Når min kollega sa at andelen i Korea også var enormt høy(sef. hjemmemarked) så skjønner jeg jo hvilke biler Kia tjener penger på! E-Niro er bare en compliance car som de akkurat gidder å lage nok av!
BMW tjener nok mer penger på hybrider også enn elbiler pr. i dag, så hvorfor skal de da satse 100% på elbiler?
Skal det bli noe fart i elbilsalget andre steder enn norge må det sterkere politisk "lut" til tror jeg!
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Lassi


JorgenM

Sender mail til forhandler med ref.nr. Står på linken du fikk da du reserverte. Jeg fikk svar fra forhandler samme dag :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Lassi

Aha, fant en mail til nå med ref.nr.  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA