Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av iX3

Startet av Trond.m, lørdag 01. september 2018, klokken 17:01

« forrige - neste »

Jejl

Sitat fra: hELgenen på fredag 01. februar 2019, klokken 08:03
Tesla har kanskje verdens mest idiotiske karrosseri

Kanskje det er derfor TM3 er den sikreste bilen noensinne testet i kollisjonstestene i USA,med  S og X på plassene etter. Ser du på sidekollisjons videoen av TM3 der den blir sammenlignet med Volvo V60(?) så er det tydelig at batteripakken er med på å gjøre bilen sikrere.

JorgenM

Chimp: tror nok karroseriet blir 99% likt, trolig bare annen grill/spoilere og noen detaljer i andre farger (typisk blå).

Siste jeg leste om grillen er at den trolig ikke blir så sammensmeltet som på konseptet, men mer tradisjonell. Dette gjelder visst iNext også.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Øyvind.h

Sitat fra: hELgenen på fredag 01. februar 2019, klokken 08:27
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. februar 2019, klokken 08:08
Nå er vel den mindre Etron tyngre enn Model X, og at batteriet bidrar til strukturell styrke hos Tesla mener jeg å ha lest tidligere.
Men kan du dokumentere det motsatte?

https://insideevs.com/there-are-227-ways-in-which-tesla-can-improve-the-model-3/

Mrk. Jeg nevnte model 3 - du tar frem model X som jeg da ikke kan svare for - så holder meg strengt
til egen post og dokumenterer den......
Ro ro ro....
Påstanden var "Tesla har verdens mest idiotiske karosseri. Senere i samme post påpeker du "Spesielt M3". Altså merket generelt og modellen spesielt. Model X er en av bilene merket produserer. Du forsøker å ro deg unna hva du skrev, men det er greit :)

Uansett, S/X/3 har smarte løsninger, god aerodynamikk, svært sikre og har modeller som er lettere enn mindre tyske konkurrenter (som vel burde vært overlegne). Med andre ord - påstandene er ingen fasit.
At du mener Tesla leverer verdens mest idiotiske karosseri får være din påstand.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Klykken

Avsporing på avsporing. Alle tråder ser ut til å skli over i "Tesla gjør ditt, Tesla gjør datt".

Flere som har reservert BMW IX3 da, og evt har noen formening om dette temaet? :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

PionerThink

Klykken: :) :+1:
Når det gjelder materialbruk for iX3 så er det en egen post hvor dette er diskutert: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=42655.0
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

bobakka

#125
Sitat fra: Chimp på fredag 01. februar 2019, klokken 08:22
Samt produksjon av bilen i kina?
Tesla skal snart produseres i Kina også - kommer sikkert noen Kina produserte Tesla'er til Norge også.
Er det spikeren i kista for Tesla?
Noen som seriøst mener det?

iPhone produseres for øvrig også i Kina - på Taiwan-eide fabrikker.

PS - sorry for å trekke inn Tesla igjen - men det blir bare for dum argumentasjon om at produksjon i Kina er ødeleggende for en bilfabrikant

iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Chimp

#126
Er neppe spikeren i kisten, men for min del som pr nå har i pace hadde jeg vurdert den to ganger til om den faktisk ble produsert i england. eller kina. du ser softwarefolkene satt i england og lagde verdens beste infotainment  ;)
at den produseres av magna steyr i østerrike ser jeg derfor på som et stort pluss.

Så om den produseres i tyskland feks, er det blant mine "pros" på en lang liste. produseres den i kina blir det et spørsmålstegn på "cons"

Edit: å si at dette er ødeleggende for en  bilfabrikant var å dra argumentasjonen litt vel langt. da kan du komme deg over på kostnadssiden som er styrkende, merkevarebygging i kina osv osv. absolutt ikke dit jeg dro det, men for mitt vedkommende er tyske biler godt bygd, det er en oppfatning jeg har grunnet de har en oppbygd ekspertise og er svært nøyaktige i sitt arbeid.

JorgenM

Sitat fra: Klykken på fredag 01. februar 2019, klokken 09:10
Flere som har reservert BMW IX3 da, og evt har noen formening om dette temaet? :)

Selv har jeg fått veldig lyst på e-tron de siste dagene, etter svært positive tester og det er den første elbilen som tikker alle boksene våre.
Men så er det ventetiden, har jo ingen e-tron reservasjon, og jeg ønsker helst å levere i3'n i innbytte for å slippe alt styret med privatsalg.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hemi

folk med lave nr på e-tron hopper av, og får 0 for reservasjonene sine, så å få tidlig bil via venner eller kjente som hopper av bør være veldig lett på e-tron.

Innbytte av bmw hos audi er lett 50-100 under finn. Da er det enklere å sette i kommisjon eller selge til oppkjøper selv.

PionerThink

Sitat fra: JorgenM på fredag 01. februar 2019, klokken 11:45
Selv har jeg fått veldig lyst på e-tron de siste dagene, etter svært positive tester og det er den første elbilen som tikker alle boksene våre.
Men så er det ventetiden, har jo ingen e-tron reservasjon, og jeg ønsker helst å levere i3'n i innbytte for å slippe alt styret med privatsalg.
Nå skal det vel sies at BMW har hatt veldig kontroll på leveringstidene på i3 frem til nå, og har de samme leveringstidene på iX3 når den kommer om et halvt års tid ser det jo lyst ut 8)
Du kan jo risikere å få dem samtidig, e-tron og iX3 ;)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

bobakka

Sitat fra: PionerThink på fredag 01. februar 2019, klokken 14:14
Sitat fra: JorgenM på fredag 01. februar 2019, klokken 11:45
Selv har jeg fått veldig lyst på e-tron de siste dagene, etter svært positive tester og det er den første elbilen som tikker alle boksene våre.
Men så er det ventetiden, har jo ingen e-tron reservasjon, og jeg ønsker helst å levere i3'n i innbytte for å slippe alt styret med privatsalg.
Nå skal det vel sies at BMW har hatt veldig kontroll på leveringstidene på i3 frem til nå, og har de samme leveringstidene på iX3 når den kommer om et halvt års tid ser det jo lyst ut 8)
Du kan jo risikere å få dem samtidig, e-tron og iX3 ;)
iX3 kommer vel ikke før i andre halvår 2020
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Trond.m

#131
Synd at BMW har kommet så langt bak Audi og Mercedes. De hadde et godt utgangspunkt med i3, men valgte å stå igjen på plattformen når Audi og Mercedes toget gikk. Synes det har vært mye rot, så jeg har mistet oversikten over hva de vil lansere innen rimelig tid. Til og med Mini EV har blitt utsatt til den er helt uaktuell for andre enn noen spesielt interesserte mini-entusiaster.
Håpet er fortsatt at det kommer en i4, men også det er vel helt i det blå ?

JorgenM

i4 er bekreftet for 2021. Testing på veg startet i fjor. Er nok ny type batterier som gjør at de venter til 2021 med iNext og i4 (opp til 700km rekkevidde).
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ansjosfilet

Tror dere det blir noe nytt om iX3 på Shanghai messen i morgen?
Der den hadde sin debut for et år siden.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Trond.m

Kan jo håpe på det, men jeg er skuffet over informasjonen så langt. Å ta betalt basert på så lite informasjon er over grensen til useriøst. De har ikke en gang gitt informasjon om hvilken plass man er i køen. Da i3 ble lansert hadde de en reell prioritetsliste uten betaling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA