Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av iX3

Startet av Trond.m, lørdag 01. september 2018, klokken 17:01

« forrige - neste »

Arthur Morgan


bobakka

Er det ikke slik at iPhone produseres i Kina sammen med mange andre kvalitetsvarer. Det er stor forskjell på Kina design og Kina produksjon selv om også Kina designete produkter kommer etter.
Jeg er i hvert fall ikke skeptisk til et Kina produsert produkt.
De som er det følger ikke så veldig godt med..
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Arthur Morgan

Sitat fra: bobakka på mandag 03. september 2018, klokken 22:01
Er det ikke slik at iPhone produseres i Kina sammen med mange andre kvalitetsvarer. Det er stor forskjell på Kina design og Kina produksjon selv om også Kina designete produkter kommer etter.
Jeg er i hvert fall ikke skeptisk til et Kina produsert produkt.
De som er det følger ikke så veldig godt med..


Jeg er i hverfall langt i fra skeptisk. Nye leaf blir satt sammen i England feks, jeg bryr meg nevneverdig lite om det. Tenker det faktisk kan være utelukkende positivt. Da kinesere har høy arbeidsmoral, dog ikke like høy som japan, der legger dem ære i alt dem gjør. Se på Lexus feks. Den dagen dem kommer som elbil ja da blir det kjøp.

geear

SKYNET, hva slags bakgrunn har du for å påstå at kinesere har høy arbeidsmoral? Har du jobbet i Kina?

Trond.m

#49
Det har vel mer med følelser og prinsipper å gjøre enn kvalitet. Skal jeg betale over en halv million på en bil skal den være produsert i Europa.  8) 

Ansjosfilet

2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI


Trond.m

#52
Roboter har vel like god arbeidsmoral i Tyskland  ;) Jeg er som jeg forklarte ikke bekymret for kvaliteten selv om bilen produseres i Kina. Men bil handler mye om følelser, og grunnen til at jeg liker BMW, Audi og Mercedes har mye med følelser å gjøre. En asiatisk bil føles...og ikke minst lukter annerledes når du setter deg inn i den. BMW vil nok ikke gå på akkord med kvaliteten, men jeg liker ikke at de «flagger ut» til et land som bryter menneskerettigheter for å fylle opp en allerede velfylt pengebinge. Gevinsten kommer neppe forbrukeren til gode, for det er uansett markedet som bestemmer prisen. De kommer neppe til å markedsføre BMW «made in China», og da fører man kundene som tror de kjøper en tysk bil bak lyset. Så hvis det stemmer at bilen produseres i Kina, så får jeg litt mer lyst på en premium elbil at et annet merke, forutsatt at de kan levere et konkurransedyktig produkt.  Er det her den skal produseres ?

http://www.bmw-brilliance.cn/cn/en/pr/shenyang.html

arthur

Tar jeg ikke helt feil så produseres vel deler til BMW i mange andre land enn Tyskland, også i Kina?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Trond.m

Ja, selvfølgelig gjør det det. Man kan ikke unngå å kjøpe produkter fra land som bryter menneskerettigheter, men det er jo positivt om vi fortsatt har råd til å kjøpe produkter som er «skrudd sammen» i Europa. Dessverre glemmer jeg nok prinsippene den dagen det står en blank og fin Kina-BMW i butikken   ;)

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Trond.m

De forbeholder seg nok også retten til ikke å produsere bilen. Jeg irriterer meg over denne nye praksisen med at man skal låne bort millioner rentefritt til importører som har en velfylt pengebinge. Likevel velger jeg å gjøre akkurat det  :o 8)

sfinxern

Reservasjon er åpen står det, men hvor kan man reservere bilen da? Finner ikke noe info om det noe sted.

Og litt kjedelig å reservere når man ikke vet om man får 4x4 eller ikke. Og hva med hengerfestemulighet? Kommer vel neppe til å finnes på 2WD versjonen.

Er en del manglende informasjon enda synes jeg.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

På visninga i Oslo ble det sagt av BMW at de har gitt ettertrykkelig ønske til BMW HQ om å få krok på iX3.

Prototypen som er observert på veg har også krok (men trenger ikke bety noe...)

4WD håper vi vel alle på :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA