Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av iX3

Startet av Trond.m, lørdag 01. september 2018, klokken 17:01

« forrige - neste »

Mr Oizo

i3s koster 400 tusen nå, det er en pekepinn. Karbonbil med 33 kwh batteri.
At iX3 deler karosseri med ICE versjonen bør presse prisen nedover, den skal vel produseres på samme linjen.
Min spådom: Skal du ha noe mer enn sete og ratt må du hvertfall regne med å betale 500.
La oss si 60k € inkl 19% mwst.

geear

Vi risikerer også at moms er kommet på innen denne kommer for salg i 2020.

Touring

Info på germanforums.com fra en troverdig insider: kommer initialt med en motor,  senere med 4wd.

Troald

Sitat fra: gr på søndag 02. september 2018, klokken 21:35
Vi risikerer også at moms er kommet på innen denne kommer for salg i 2020.

Man vet aldri hva politiske hestehandler fører til, men dagens regjering har fredet elavgiftene til ut 2021

https://www.motor.no/artikler/2018/januar/regjeringen-freder-elbil-fordelene-i-jeloya-erklaring/
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Trond.m

Sitat fra: Touring på søndag 02. september 2018, klokken 22:08
Info på germanforums.com fra en troverdig insider: kommer initialt med en motor,  senere med 4wd.
Høres ut som fake news. Som 2WD vil bilen bli uselgelige i Norge, så hvis det bekreftes er det bare å kansellere reservasjonen.

Gordon Retriever

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 02. september 2018, klokken 19:04
Kan noen være så vennlig å spekulere litt i hva denne vil koste.

På forhånd takk!

Fullt mulig å få bil på veien for under 700.000, men mange kommer til å betale mer.

15.000 for å reservere: BMW ønsker å begrense interessen, slik at den ikke overgår planlagt produksjonsvolum.

Trond.m

Sitat fra: Mr Oizo på søndag 02. september 2018, klokken 21:04
i3s koster 400 tusen nå, det er en pekepinn. Karbonbil med 33 kwh batteri.
At iX3 deler karosseri med ICE versjonen bør presse prisen nedover, den skal vel produseres på samme linjen.
Min spådom: Skal du ha noe mer enn sete og ratt må du hvertfall regne med å betale 500.
La oss si 60k € inkl 19% mwst.
Hvis bilen kommer med minimum spec med 70 kWh, 400 km WLTP og 2WD, så må den nok ned under 500K NOK. Men jeg tror ikke at BMW vil tilby en mindre avansert bil enn Mercedes og Audi, og da snakker vi vel fort om 6-700K.

jkirkebo

Sitat fra: TM på søndag 02. september 2018, klokken 22:14
Sitat fra: Touring på søndag 02. september 2018, klokken 22:08
Info på germanforums.com fra en troverdig insider: kommer initialt med en motor,  senere med 4wd.
Høres ut som fake news. Som 2WD vil bilen bli uselgelige i Norge, så hvis det bekreftes er det bare å kansellere reservasjonen.

Det selges da bøttevis av 2WD SUVs i Norge så at den blir uselgelig uten 4WD har jeg ca. null tro på. Se på Hyundai Kona, 2WD og ventelister lange som et vondt år.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JorgenM

Billigste X3 idag koster FRA 725.000, da med 4wd og mva.

iX3 tipper jeg havner litt under 600k og rundt 500k hvis den får kun 2wd.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

#39
Sitat fra: jkirkebo på søndag 02. september 2018, klokken 23:15
Det selges da bøttevis av 2WD SUVs i Norge så at den blir uselgelig uten 4WD har jeg ca. null tro på. Se på Hyundai Kona, 2WD og ventelister lange som et vondt år.
Det er litt forskjell på en SUV-liknende Kona på størrelse med en VW Polo, og en stor premium SUV til 500.000 +  ;)
Hvor mange X3 selges i dag med 2WD ?  Ingen, for det finnes ikke, og med de kampanjene BMW kjører med X-drive er det nok heller ikke mange X1 uten 4WD. (ca 2 % av de på Finn etter 2016)

Men ved nærmere ettertanke tror jeg du har rett i et en el-SUV med bakhjulsdrift vil være aktuell for mange hvis prisen er under 500 for en godt utstyrt bil. Da vil den ligge i et annet segment enn både Jaguar, Audi eller Mercedes.

JorgenM

Sitat fra: TM på mandag 03. september 2018, klokken 06:17
Hvor mange X3 selges i dag med 2WD ?  Ingen, for det finnes ikke
Joda, X3 med kun bakhjulstrekk finnes, men jeg er usikker på om den har vært tilgjengelig i Norge.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

geear

Sitat fra: Troald på søndag 02. september 2018, klokken 22:13
Man vet aldri hva politiske hestehandler fører til, men dagens regjering har fredet elavgiftene til ut 2021

https://www.motor.no/artikler/2018/januar/regjeringen-freder-elbil-fordelene-i-jeloya-erklaring/
Beklager, men bilavgifter og moms er ikke det samme, og erklæringen til regjeringen er heller ikke så detaljert.

I fjor godkjente ESA nullmoms i tre nye år, men var samtidig kritiske og vil ha en grundig vurdering igjen før eventuell forlengelse.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/m6BmP1/ESA-godtar-nullmoms-for-elbiler-i-tre-ar--men-sa-skal-ordningen-vurderes

Derfor kan fort iX3 få moms, avhengig av når den kommer på markedet. Blir køen lang så rekker kanskje de første momsfri levering i 2020, mens de som bikker 2021 må punge ut.

1317142119

Det betyr ikke 25% mva fra 2021. Det vil (forhåpentligvis - for ikke å skape sjokkbølger i markedet) være en gradvis økning.

Men jeg tror ikke vi vil få vite dette før like før fristen går ut, jf. hvor ekstremt dårlig politikerne har håndtert bilavgiftene fra neste år av. I verste fall får man ikke vite før i desember om helt vanlige familiebiler (med bensinmotor) øker med over 100 000 kroner 1. januar 2019.

Arthur Morgan

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 02. september 2018, klokken 19:04
Kan noen være så vennlig å spekulere litt i hva denne vil koste.

På forhånd takk!


IX3 skal lages i Kina, og eksporteres til Europa derfra, ifølge BMW.
Håper derfor prisene da blir litt lavere en hva fossil x3 koster.

Trond.m

Kina BMW !! ..Hvor lang tid tar det før man får igjen pengene tro ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA