Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av iX3

Startet av Trond.m, lørdag 01. september 2018, klokken 17:01

« forrige - neste »

geear

Ordreid-en dere snakker om, er ikke det bare en unik ID hos Vipps?

Sitat fra: Troald på lørdag 01. september 2018, klokken 19:48
Sitat fra: TM på lørdag 01. september 2018, klokken 19:34
Linken ble offentliggjort av kommunikasjonssjefen i BMW Norge under visningen på Høvikodden i ettermiddag. Han sa den var aktiv «nå».

Husker ikke helt linken, men i loggen på min mobil står det https://bmwconseptix3.no

Jeg fikk iallefall betalt 15000 kr, så da må reservasjonen være godkjent  ;)

Takk, men det rette er bmwconceptixi3.no
Det rette er vel faktisk bmwconceptix3.no ...

Troald

Sitat fra: gr på søndag 02. september 2018, klokken 08:29
Ordreid-en dere snakker om, er ikke det bare en unik ID hos Vipps?

Sitat fra: Troald på lørdag 01. september 2018, klokken 19:48
Sitat fra: TM på lørdag 01. september 2018, klokken 19:34
Linken ble offentliggjort av kommunikasjonssjefen i BMW Norge under visningen på Høvikodden i ettermiddag. Han sa den var aktiv «nå».
P
Husker ikke helt linken, men i loggen på min mobil står det https://bmwconseptix3.no

Jeg fikk iallefall betalt 15000 kr, så da må reservasjonen være godkjent  ;)

Takk, men det rette er bmwconceptixi3.no
Det rette er vel faktisk bmwconceptix3.no ...

Takk, du har rett mht adressen, jeg surret med rekkefølgen av bokstavene.
Vedr nummer så er jeg usikker, på mailen ble nummeret gjentatt og kalt reservasjonsnummer, men kanskje ikke viktig for alt avhenger vel av hva man konfigurerer til slutt. Jeg trenger bil i mars 2021 - langtidsplanlegging mao.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Orbit

Sitat fra: TM på lørdag 01. september 2018, klokken 20:49
Virker litt rart om de bare setter av 3 siffer til kønummer. Hvis din teori er korrekt har jeg nr 53, men jeg tror ikke det stemmer.

I følge vilkårene spiller det jo egentlig ikke så stor rolle hvilket nummer en har - dette er et reservasjonsnummer, ikke et kønummer:
Sitat fra: https://bmwconceptix3.no/vilkar.phpFor å unngå tvil; du vil ikke få et bestemt prioritetsnummer for leveransen. Kjøretøyets faktiske leveringstid kan påvirkes av flere faktorer, for eksempel, men ikke begrenset til, fabrikkens egen tildeling av leveranser til forskjellige geografiske markeder, den særskilte konfigurasjonen du velger for din BMW iX3, produksjonstekniske faktorer ved fabrikken, samt ditt geografiske leveringsområde. Du anerkjenner at importøren og forhandlerne kan velge et antall av kjøretøyet til sine egne formål før leveransen til kundene begynner. Du anerkjenner at BMW Group til enhver tid optimaliserer produksjonsprogrammet slik at faktisk leveringstid også avhenger av faktorer hos produsenten og av faktorer som importøren og forhandlerne ikke kan påvirke eller kontrollere.

Sitat fra: TM på lørdag 01. september 2018, klokken 19:47
Synd at BMW også har blitt med på å ta betalt for venteliste. De var lenge uenige i denne praksisen. Ser at betalingen ser ut til å være adressert til den lokale forhandler jeg valgte. Det synes jeg er en dårlig løsning og bruk at Vipps er også et dårligere alternativ enn kredittkort. Med kredittkort får man i det minste en garanti for det innbetalte beløpet og bonuspoeng.
Du kan legge til kredittkort på Vipps, og dermed få bonuspoeng (selv om det blir dyre poeng når Vipps tar 1% gebyr på beløp >5000kr). Ref sikkerhet er jeg litt mer usikker. Teknisk sett har du betalt BMW med Vipps, og så igjen gjort opp regningen med Vipps med kredittkortet. Jeg vet ikke om kredittkortselskapets ansvar da stopper ved Vipps, så lenge de har levert sitt produkt (dvs betalingsoppgjør).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

JorgenM

BMW sa at det ikke er noe kø-nr, men at alle som reserverer nå blir lagt i en "gruppe" som får bestille bilen først. Hva begrensningen på denne gruppa er det aner jeg ikke.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

Sitat fra: gr på søndag 02. september 2018, klokken 08:29
Ordreid-en dere snakker om, er ikke det bare en unik ID hos Vipps?
Det er ordrenummeret fra BMW. Vipps transaksjonen har en annen kode så vidt jeg kan se.

geear

Det står et 8-sifret nummer under summen man har betalt også.

Trond.m

Sitat fra: JorgenM på søndag 02. september 2018, klokken 09:07
BMW sa at det ikke er noe kø-nr, men at alle som reserverer nå blir lagt i en "gruppe" som får bestille bilen først. Hva begrensningen på denne gruppa er det aner jeg ikke.
Så i praksis en kontaktliste slik forhandlerne gjerne har likevel. Litt drøyt å ta 15.000 for det  :o

telcontar

Tror jeg står over gitt. Blir uansett ikke tur til Høvik idag for å kikke på utsiden og litt dekksparking.

JorgenM

#23
Høydepunktet mitt fra visningen var definitivt å sitte i 8-serien. Fantastisk høy kvalitet og hadde jeg hatt noen mill på konto hadde jeg gjerne blitt vandt med de setene, fossil eller ikke :)

Utendørs var det også mye lekkert for en BMW-entusiast. Sto en M4 CS da vi var der, neppe mange av dem i Norge. M6, M3, M4 osv. I tillegg til stor overvekt av i3 og Model S, som trolig indikerer interessegruppen for iX3.

Visningen likte jeg godt, men det blir neppe noen reservasjon på meg. Til det er jeg for fornuftig og litt grådig :angel:


EDIT; reserverte nå. Jaja... Men uten kombinasjonen krok og 4wd blir den uaktuell for meg.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

geear

Haha.. du overtalte deg selv fort ser jeg. Men blir skuffet om BMW lanserer en elektrisk X uten AWD, og krok bør være en no-brainer i 2020.

telcontar

Antar at pris neppe ble antydet på visningen?

Skremt

Det er en uting å skulle betale 15000 kr for å reservere en bil man kanskje vil ha om to-tre år. Selv om man kan få tilbake pengene om man angrer.

Ville vært bedre om man kunne stå gratis på interesseliste frem til kanskje tre måneder før lansering, og så kunne man da betale hvis man fortsatt var interessert.

turfsurf

Sitat fra: Skremt på søndag 02. september 2018, klokken 13:37
Det er en uting å skulle betale 15000 kr for å reservere en bil man kanskje vil ha om to-tre år.
Med dagens knapphet på elbiler tror jeg det hadde blitt komplett kaos hvis man ikke hadde gjort det. Hadde det ikke kostet noe så ville folk stått på venteliste på alle bilene rundt om kring, og det ville vært vanskelig å spå reell interesse og leveringsbehov. Det ville og blitt vill vest på Finn.no med flipping av biler og svartebørspriser.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

AppleKnocker

Kan noen være så vennlig å spekulere litt i hva denne vil koste.

På forhånd takk!
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

bobakka

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 02. september 2018, klokken 19:04
Kan noen være så vennlig å spekulere litt i hva denne vil koste.

På forhånd takk!
Jeg håper på rundt 400k og i hvert fall ikke over 500k.
Da har jeg tatt høyde for et godt prisfall på batterier og at elbil'er generelt blir mer moden teknologi og at BMW vil være konkurransedyktige.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA