Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

6 eller 7-seter

Startet av Henolu, lørdag 03. februar 2018, klokken 15:57

« forrige - neste »

Knut Røe

Så er det litt sånn: Skal jeg ha rattvarme tro? 50 tusen takk!

geear

Sitat fra: Ellemelle på søndag 04. februar 2018, klokken 13:04
Det finnes faktisk en del 5-setere i Solid Black med tekstilseter uten autopilot. Jeg ville ikke spurt de om utstyrsråd, for å si det sånn.
Dette er faktisk et av de dårligste rådene jeg har sett her inne. Jeg har ikke kjøpt ribbet bil selv, men syns det er like interressant om de som har kjøpt ribbet bil er fornøyde som om jeg er det! Man angrer svært sjelden på det man HAR valgt, for pengene er fort glemt (går i det store sluket..), men det er like interessant å vite om de som ikke har krysset for alt er fornøyde. Mange av de som har krysset for ekstrautstyr skal tvert i mot forsvare det de har betalt i dyre dommer for.

Jeg tror faktisk at vi kunne vært veldig fornøyde med en ribbet X i dag (spesielt etter utstyrsendringene 21. juli). Vi kunne klart oss med 5-seter, standardinteriøret er både pent og bedre å sitte i enn veganskinnet, spesielt når det er kaldt, alcantara eller stoff taktrekk hadde brydd meg midt på ryggen, jeg ser det nesten aldri, det eneste jeg er borti er solskyggene, og de er alcantara på basis også, autopiloten er egentlig en vits, litt vanskelig å gi fra seg aktiv cruise, men skulle klart det også, selvpresenterende dører er kanskje noe for noen, men ikke for meg, rattvarme etc. er kjekt, men på ingen måte must, rattet i Teslaen oppleves ikke like kaldt som i feks X5en, pluss at forvarming gjør det lett å leve uten, bio-defence, ehhh..., sikkert noe mer jeg ikke kom på i farten, men jeg hadde faktisk hatt mye mindre problem med å bestille X uten å krysse av for noe som helst nå som jeg har erfaring med bilen.

Henolu

Takk for gode svar. Dessverre er valget fortsatt like vanskelig... Veksler stadig mellom 6 og 7. Hovedsaklig siden det ikke var 7-seter tilgjengelig. Bestillingen ligger akkurat nå inne med 6-seter. Rekker kanskje å sjekke ut en 7-seter i morgen før bestillingen blir sendt. Krysser fingrene for at vi blir fornøyd uansett.

ApeX

Står overfor samme problemstilling som deg. Bestillingen låses i morgen. Seksseteren er etter min mening finere, og jeg er veldig fan av monopost setene. Likevel kommer vi nok til å ende på syvseter. Det blir vanskelig med seksseteren med tre unger, hund og dertilhørende leker/utstyr når man skal på langtur. Synes det er veldig kjipt at man har gått over til nye løsning på syvseteren. Er lite fan av den manuelle justeringen og bagasjeromsmatte-stoffet på seteryggene til andre seterad. 
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

geear

Hvis dere tilfeldigvis er i nærheten av Sandnes kan dere få se min. Dårlig at servicesentrene har så dårlig tilgang på 7-setere! Samme historien da jeg kjøpte.

Nasatech

Var på Skøyen i går. Så en hvit Model X med dørene oppe inne hos salg. Har dere vært der og sett? Har kontakt med salg der. Skal jeg evt. sende en beskjed og høre hva det er som står der?

Henolu

Takk for tilbudet. Vi holder til i Bergen. Det blir nok litt for langt å reise.

Lille Lance

Er dette riktig:

7-seter: Kan legge ned rad 2 og 3
6-seter: Kan kun legge ned rad 3

Hvor mye baggasjeplass er med alle seter oppe i begge konfigurasjoner?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

o.b.lix

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 28. august 2018, klokken 16:07
Er dette riktig:

7-seter: Kan legge ned rad 2 og 3
6-seter: Kan kun legge ned rad 3

Ja, for nye biler stemmer dette.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

turfsurf

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 28. august 2018, klokken 16:07

Hvor mye baggasjeplass er med alle seter oppe i begge konfigurasjoner?
De har lik bagasjeplass, men seks seter har og plass til en stor bag mellom setene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA