Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Slettet

Startet av Elbil fundamentalist, fredag 31. august 2018, klokken 08:17

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

Slettet


2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Electrix

Sitat fra: Elbil fundamentalist på fredag 31. august 2018, klokken 08:17
Skal Norge fortsette å være ett foregangsland for elektrisk transport, må vi "temmet" den hemningsløse økningen i avgifter og effekttariff.

Kjørte til Tønsberg og tilbake her om dagen.

44kwt på 22 mil gjør regnestykket enkelt. 200wt/km
45,15 nettleie ca 50 øre ca 1kr kwt = 44kr strøm
Diesel = 0,8 liter /mil =
Er dette inlegget skrevet med sånn magisk blekk som kommer til syne litt etter litt? :D

0,8x22x15=264

Fremdeles en god forskjell, men jeg er enig i at man bør begrense avgiftene på fornybar energi hvis man vil se en overgang andre steder også. Avgiftsfri diesel er et eksempel. Hvorfor skal bønder, industri, anleggsvirskomhet og båter få avgiftsfri diesel og ikke avgiftsfri strøm?
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Rollep

Sitat fra: Electrix på fredag 31. august 2018, klokken 09:42Fremdeles en god forskjell, men jeg er enig i at man bør begrense avgiftene på fornybar energi hvis man vil se en overgang andre steder også. Avgiftsfri diesel er et eksempel. Hvorfor skal bønder, industri, anleggsvirskomhet og båter få avgiftsfri diesel og ikke avgiftsfri strøm?
Det er nå en ting. Men jeg kan heller ikke skjønne hvorfor avgiftsbelagt diesel skal være over en krone billigere enn bensin, burde vært tvertimot. Men det er vel noe som henger igjen etter vi skulle redde verden ved å gå over til dieselbiler. I Sverige og andre land jeg kjører i er det samme pris på begge drivstofftyper. 
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA