Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ikke mulig å justere ladestyrke?

Startet av xref, fredag 14. desember 2018, klokken 14:51

« forrige - neste »

lr-80

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 15. desember 2018, klokken 23:25
Sitat fra: lr-80 på lørdag 15. desember 2018, klokken 20:11
Ser mange ikke ser poenget med justerbar ladestyrke. Men med 50A hovedsikring har vi opplevd at denne har gått med lading på 32A. Ladeboksen er ikke justerbar, men null problem med i3 der vi kan velge både tidsrom og ladeeffekt i app og meny i bil. Kjedelig (dyrt og sløsing med ressurser) å måtte bytte en ellers fungerende ladeboks fordi dette mangler i bilen.

Ja, 32A er normalt for mye med bare 50A hovedsikring. Antar du har 3x50A (3-fase)? I så fall er 1x25A maks anbefalt ladestrøm. Har du bare 1-fase 50A inn vil jeg si 20A er maks ladestrøm. Du kan sikkert få justert ladestasjonen permanent ned til 25A eller 20A slik at problemene forsvinner.
Har 1x50 ja. Og null problem med i3, men vil bli problem med I-Pace. Har ladet på 16A til vanlig, holder for det meste men kjekt med 32A når det en sjelden gang trengs.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA