Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nå starter salget av elektriske Mercedes eVito

Startet av snakkesalig, torsdag 30. august 2018, klokken 21:03

« forrige - neste »

snakkesalig

http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=50446

SitatRekkevidde: 150 km (WLTP)
Nyttelast: 1.000 kilo
Lastvolum: 6,6 m3
Akselavstand: 5140 mm/5370 mm
Motoreffekt: 84 kW
Dreiemoment: 300 Nm
Batteri: 41,4 kWh
Toppfart: 80 km/t (kan valgfritt stilles inn på 120 km/t)

Jejl

Det blir nok ikke solgt så veldig mange av denne. Prisen er for høy i forhold til konkurrentene.
Liten rekkevidde i forhold til batteristørrelsen trekker også ned.
Men 1000 kg nyttelast og 6,6 m2 lastevolum er det vel ingen foreløpig ingen som kan konkurrere med? (Kanskje er man i nærheten hvis man trekker en henger på en Kangoo eller eNV-200.)

CitB59EL

Denne er en grei størrelse over Berlingo/NV200 særlig med tanke på takhøyde.  Den har også seiling via padder å dette blir mye brukt på vår B klasse. Bilen var derfor veldig aktuell for min del som firma varebil helt til jeg fant ut at hurtiglading ikke er tilgjengelig-da ble den uaktuell. Hadde håpet på noe større batteri 20-25 mil WTLP hadde vært nok for min del. Nå går den jo ikke stort lengre enn min 4 år gamle Berlingo og det blir akkurat for lite på vintern.   Prisen er også i høyeste laget men ikke overraskende siden det er Mercedes vi snakker om.  Passerer nok 500 000 ganske så enkelt med litt utstyr.

Trond Mjøs

Slik eg forstår det som står på websida er det same ladeløysing som egolf. 2x16 A på IT-nett. Det betyr at det kun er 3,6 kW ved einfase lading?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA