Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Barneseter

Startet av woody, torsdag 30. august 2018, klokken 09:50

« forrige - neste »

z4rd

Vet du om det slik på nyere Model S også? Altså lik design på dørene? Hadde vært interessant å visst. Det har i alle fall vært en del endringer siden de første modellene som kom, blant annet med baksetene.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

JorgenM

Nei, det vet jeg ikke. Det er mer lydisolering på nyere, men selve designet vet jeg ikke noe om.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Stikkkontakt

Sitat fra: JorgenM på mandag 18. mars 2019, klokken 18:46
Dørene på Model S (som mangler både lydisolering og oppbevaringslommer!) er ekstremt tykke. Så utvendig er vel Model S bredere, men innvendig er S'en 5 cm smalere mellom bakdørene.

Jeg forsto du var litt ironisk Tellus, men svarer seriøst for dem som måtte være usikker :D :police:

Bakseteplassen i I-Pace er grei, men kunne vært bedre. Yttersetene bak er ganske langt fra døren, men det er nok fordi man hadde skallet i taket dersom setene stod lenger mot sidene. Du kan ikke vise dette vedlegget.

daktari

Sitat fra: z4rd på mandag 18. mars 2019, klokken 19:36
Vet du om det slik på nyere Model S også? Altså lik design på dørene? Hadde vært interessant å visst. Det har i alle fall vært en del endringer siden de første modellene som kom, blant annet med baksetene.
Ja, jeg hadde facelift og naboen 85D. Dørene bak er like i utformingen.

Min erfaring er at Model S sine dører er store utvendig, men åpningen til kabinen er liten (my panel som åpnes) og vesentlig mindre enn I-pace, i tillegg åpnet ikke døra i like stor vinkel.

I-pace er høyere fra bakken og setet er høyere også i tillegg. Det gjør det enklere å klikke fast unger.

Ellers er bildet over fra Stikkontakt en god illustrasjon på at seteputen er smalere enn i S, men innvendig bredde mellom dørpanelene ( i sittehøyde) er faktisk større!

Bredde dør til dør: I-pace 141 cm, Model S: 136 cm
Bredde sitteputen: I-pace 125 cm, model s: 135 cm.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

alk

Hva slags barneseter har dere endt opp med å bruke i deres I-Pace?

JorgenM

Veldig interessert i setebelteforlenger for midterste sete bak.
Fatter ikke at dette ikke er standard kobling... Guttungen slet med å få festet beltet på første kjøreturen idag (med 3 barnestoler i baksetet..)

SeatbeltExternder Pros sier de ikke kjenner noen planer til å produsere dette...
Har saumfart eBay også...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA