Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading med tilhenger

Startet av jlan, mandag 27. august 2018, klokken 11:55

« forrige - neste »

jlan

Jeg har nettopp kjørt Bergen - Kristiansund - Trondheim - Dombås - Bergen med campingvogn. Kun en gang (på Aspøya)  måtte jeg koble av vognen, og det er jo veldig bra, men nå var det lite trafikk. Det er ikke noen stor sak å koble fra, men i dårlig vær for eksempel, er det jo greit å slippe. 

Noen ladere er helt perfekte for tilhenger, for eksempel Ørskogfjellet. Andre steder, Dombås bl.a. er det veldig hyggelig om de uten tilhenger unngår å bruke laderene i enden av rekkene, hvis de kan lade like godt på noen av de andre. Det samme der det er bare en front-in lader.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Øyvind.h

Til entusiaster og små grupper vil nok oppfordringen kunne synke inn. Jeg prioriterer nå ryggeplasser fremfor de jeg kan kjøre rett inn i. Når det passer. Men jeg er nok redd store deler av eiermassen aldri vil tenke på dette. Og små lokale variasjoner vil få klare å holde styr på.

At den ytterste plassen på Dombås skulle være bra for bil med campingvogn tenkte i hvert fall ikke jeg på når jeg tok den nå i sommer. Jeg ville bare stå lengst mulig unna andre biler og stå med udelt lader. Det blir etter hvert mye å holde styr på når man skal lade med forskjellige hensyn på forskjellige plasser.
Jeg har hatt flere lengre turer med tilhenger, men kun en langtur med campingvogn. I praksis synes jeg ikke avhuking av vogn var noe stort problem. Tok et par minutter, men da kunne jeg forlate bilen med god samvittighet. Hadde vognen vært tilkoblet ville jeg blokkert ladestasjoner og da kunne jeg ikke gått noe sted mens jeg ladet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA