Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

iX3 utstilt på ONS 2018, Stavanger, 27. til 30. august

Startet av JorgenM, mandag 27. august 2018, klokken 11:51

« forrige - neste »

JorgenM


https://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/08/BMW-Concept-iX3-paa-eksklusivt-Norgesbesoek

- vi kan foreløpig ikke røpe noen tekniske spesifikasjoner for den endelige produksjonsmodellen som kommer i 2020. Det vi kan fortelle, er at vi om kort tid åpner for forhåndsordre, sier Marius Tegneby
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

geear

Skuffende greier spør du meg. Så ut som et skall av en standard X3 med noen små endringer, spesielt frontfanger og grill, og svartmalte vinduer. Fremstod mest som noe som er satt sammen kun for å ha noe å vise frem.

THE

Det står vel også i klartekst i artikkelen at produksjonsversjonen ikke blir lik concept-utgaven som er på norgesbesøk nå.

Virker egentlig som iX3 concept bare er et grep fra BMW for å ha noe å vise fram for ikke å komme helt i bakleksa i forhold til Mercedes EQ, Audi eTron og Jaguar iPace.

Er helt enig med gr i at dette var slappe greier. Tror kanskje BMW hadde vært bedre tjent med å vente til de har noe ordentlig å vise fram. i3 er jo et mye bedre utstillingsvindu for BMW sin elbilteknologi.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

JorgenM

Endelig versjon blir nok 99% lik standard X3, det er i allefall mitt håp da jeg synes den er skikkelig lekker både utvendig og spesielt interiøret :)
Litt forskjellig grill og diverse blå detaljer.

Hvis den skal produseres på samme produksjonslinje som vanlig X3 blir det unødvendig dyrt å ha forskjellige karosserier.

Konseptet er nok mer relevant for neste gen. X3, eventuelt facelift (som kanskje iX3 kommer som)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

telcontar

Da tviler jeg på om jeg gidder å dra til Høvik bare for å se på et skall av en bil. Går fort 3-4 timer av dagen inkl. tur/retur fra Kongsberg.

geear

Sitat fra: THE på onsdag 29. august 2018, klokken 11:25
Er helt enig med gr i at dette var slappe greier. Tror kanskje BMW hadde vært bedre tjent med å vente til de har noe ordentlig å vise fram. i3 er jo et mye bedre utstillingsvindu for BMW sin elbilteknologi.
Enig der, virker som de har hastet frem noe for å holde kjøperne sine varme og unngå at de stikker til konkurrentene som ligger tidligere i løypa.

JorgenM

Sitat fra: telcontar på onsdag 29. august 2018, klokken 13:52
Da tviler jeg på om jeg gidder å dra til Høvik bare for å se på et skall av en bil. Går fort 3-4 timer av dagen inkl. tur/retur fra Kongsberg.

Det er da ingenting, jeg kjører ens ærend fra Namsos :D
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

GreenBeHH

Sitat fra: gr på onsdag 29. august 2018, klokken 11:14
Skuffende greier spør du meg. Så ut som et skall av en standard X3 med noen små endringer, spesielt frontfanger og grill, og svartmalte vinduer. Fremstod mest som noe som er satt sammen kun for å ha noe å vise frem.

Enig at dette ikke var noe å se på. Var et X3 skall og ikke noe mer.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Klykken

Interiøret i BMWer, bortsett fra i3, er sørgelig kjedelig. Har jo vært samme siden iDrive først kom. Ellers er kvaliteten høy, bortsett fra på i3, der det er i overkant my hardplast.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

I3 og I8 har skapt forventninger til BMW som en skikkelig elbilprodsent.

Dette blir for slapt som mange sier. BMW har jo knapt design på sine biler for tiden. Det er like lite utvikling som det Audi driver mer. Neste generasjon er klin lik den forrige.

Og la oss være ærlig. X3 har vel alltid vært den kjedeligste BMWen :/

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Det har jo alltid vært meningen at elektrisk X3 skal være lik fossil-utgavene bortsett fra drivlinje og batteri. Ingen bør forvente noe futuristisk interiør der :)

iNext derimot blir en helt egen modell og får garantert et interiør ulikt de vanglige BMW'ene samt karbonfiber slik i3 har. Nytt iNext-konsept skal vises frem før jul, det blir nok mye nærmere produksjonsmodellen enn det BMW viste frem for et par år siden. Men jeg "frykter" at iNext blir så teknisk avansert at prisen blir drøy for oss normale...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

telcontar

Jeg kommer heller til prøvekjøre en Tesla Model S eller X til helga enn å kaste bort tiden dette her. Må ha ny bil desember 2019, så denne kommer altfor sent ute for min del uansett.

JorgenM

LIVE-bilder fra messen:

https://www.tu.no/artikler/her-er-bmws-neste-elbil-pa-besok-i-norge/444961


Anbefaler også gruppa 'BMW IX3 Owners Norway' på Facebook, der er det flere som har lagt ut bilder fra messen :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

telcontar

Hva er egentlig poenget med fotoforbud på lukkede visningen i Sandvika når folk kan ta bilder som de vil på messa?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA