Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjell på setevarmerknapp

Startet av oarnoe, søndag 26. august 2018, klokken 21:02

« forrige - neste »

oarnoe

Kom over en annonse på finn hvor layout ved start knappen var noe anderledes, tror dette er importbil, noen som kjenner til denne endringen?

2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Løve

Jeg har eneuropeisk importbil, min ser ikke slik ut.

Gordon Retriever

Har du link/finn-kode?

Det mest sannsynlige er en importbil som har fått ettermontert setevarme.


oarnoe

2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Gordon Retriever

Takk.

Annonsen spesifiserer "Varme i seter foran."  Snedig.
Vanligvis er varme i forseter del av vinterpakken, som også inkluderer varme i ratt, bakseter og sidespeil.  Dette mangler i denne bilen.
Bilen ser ut til å være en ikke-Tekna med seter i helskinn, som får meg til å lure på om både skinnseter og setevarme er ettermontert.

TJV

Mye rart med den annonsen.
1: CD-spiller?  Det har ikke min Leaf.
2:  Bagasjeromstrekk, er det samme som bagasjeromsmatte (som forøvrig ikke vises på bilder isåfall)?
3: LED kjørelys, er det nærlys også? Det kan det ikke være fordi det vises på bildet at kjørelys (nærlys) kan justeres. Ingen biler med LED nærlys kan justeres inni bilen. (Forøvrig kan ikke xenon lys det heller).
4: Justerbare bakseter.   Det er ikke på min...
5:Varmer motor elektrisk. Har mine tvil. Er det behov på en elbil?

VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

Løve

Det er en latterlig overpris i alle fall. På grensen til svindel.

MrOtto

Det kan være japansk eller amerikanskprodusert bil. De har annet oppsett på understell og ikke like gode toleranser for panel og interiørmontering.

oarnoe

Japanske biler har vel rattet på høyre side, men det kan jo være noe amerikansk. Lette litt på de amerikanske sidene til Nissan, bildene der virket svært like de løsningene vi har her. Det samme med Spania hvor er skulle tro at setevarme kanskje ikke er så viktig  ;)
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Gordon Retriever

Interiørbilde, japanskprodusert Leaf.  Jfr. knapp for setevarme.
At biler produsert i Japan skal være dårligere montert enn tilsvarende modeller fra fabrikken i Sunderland, vil jeg gjerne se dokumentasjon på.


MrOtto

Les hva de sa når de var i japan og prøvde Leaf. Nissan lovet at europeiske biler skulle ha mer nøye montering da dette var viktigere for markedet der. Understell er også satt opp ulikt da europeiske kunder er opptatt av at bilen kjører svinger med mibde roll. Det amerikanske, japanske og europeiske markedet har ulike kundegrupper.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA