Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringstråd for oss med ny bil august / september 2018

Startet av pkhamre, søndag 26. august 2018, klokken 17:04

« forrige - neste »

pkhamre

Starter en tråd etter anbefaling i den andre erfaringstråden. Denne er dedikert til oss som venter levering i august og september.

Her kan vi diskutere og dele erfaringer når det kommer til levering og emner rundt dette.

Jeg har selv bestilt bil en X75D som ventes i slutten av september. Ikke så mye å si om den enda utover at det er en inventarbil. Bestilte akkurat i tide til gratis superlading og kampanjerente.

Er også ivrig bilfotograf på fritid, og tidligere profesjonell bilfotograf. Skal starte en instagram-konto med egne bilder, så hvis noen i Oslo-området ønsker gratis bilder av sin bil, så bare send meg en melding :)
2018 Tesla Model X75D - Uglen

tessy

Har også bestilt Inventory, bestilte på tirsdag, X100d. Levering ca 20.sept er sagt fra selger, har også model 3 bestilling fra 01.04.16, og kjører i3S.


Eirikvestfold

Melder meg på her.
X75 med autopilot og 6 seter.

Selger har sagt levering i månedsskifte september/oktober, så får vi se.

Dersom man oppdager mangler (også mindre, feks liten skrape i lakken) ved levering, hva bør man gjøre? Stiller man seg i køen for service dersom man tar med bilen? Eller kan man la bilen bli og få lånebil til mangelen er i orden?

pkhamre

Sitat fra: Eirikvestfold på søndag 26. august 2018, klokken 21:00
Dersom man oppdager mangler (også mindre, feks liten skrape i lakken) ved levering, hva bør man gjøre? Stiller man seg i køen for service dersom man tar med bilen? Eller kan man la bilen bli og få lånebil til mangelen er i orden?

Etter det jeg har lest fra forrige erfaringstråd, så går man gjennom bilen sammen med en ansatt som noterer ned bemerkelsene. Er vel i praksis neppe noe sjanse for at du må la bilen stå igjen.

Hvis du skal hente i Drammen så virker det som at det går litt mer i hui og hast enn i Brumunddal.

Men det er vel uansett lurt å gå over alle lister, utvendig lakk, interiør (flekker og riper), vinduer, og så videre. Kanskje noen til og med har laget en sjekkliste?
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Eirikvestfold

Ligger en sjekkliste på forumet er et sted, dog på engelsk.
Så ligger det en liste på TOCN som muligens er på norsk, men man må opprette profil for å kunne lese den.

Jeg skal hente i Drammen. Men siden estimert dato er utenfor kvartalsdatoene de fleste henter, håper jeg det går rolig for seg.


Filip86

Husk bare å få kopi av notatene, Tesla Drammen rotet bort notatene sine.


Eirikvestfold

Må si at Tesla leverer på hurtighet for vår del.

Fredag 17 august - Clutchen begynte å fuske og vi bestemte oss ganske med en gang at vi skal kjøpe ny bil.
Lørdag 18 - Selger ringte og fant bil med rett utstyr.
Mandag 20 - Finansiering i orden, bil bestilt.
Tirsdag 28 - Tesla ringte og sa at bilen er klar 17. september.

Eneste problemet er at vi har fått litt dårlig tid til å selge den gamle bilen.

pkhamre

Snakket med to representanter fra Tesla i går der begge bekreftet at bilen var i transit på vei til Belgia. Den første personen jeg snakket med sa at levering så ut til å bli sent i september eller tidlig oktober (uke 40), mens neste person sa tre til tre og en halv uke (uke 38) til jeg kunne hente bilen.

Noen med erfaring om hva dette betyr i praksis?
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Eirikvestfold

Sitat fra: pkhamre på onsdag 29. august 2018, klokken 10:02
Snakket med to representanter fra Tesla i går der begge bekreftet at bilen var i transit på vei til Belgia. Den første personen jeg snakket med sa at levering så ut til å bli sent i september eller tidlig oktober (uke 40), mens neste person sa tre til tre og en halv uke (uke 38) til jeg kunne hente bilen.

Noen med erfaring om hva dette betyr i praksis?

Jeg hørte også månedsskiftet september / oktober ved bestilling.
Men selgeren som ringte meg i går sa at bilen nettopp hadde ankommet Belgia - og klar i Norge uke 38.

Spekulasjoner fra min side, men det kan høre ut som vi (bilene våre) er i samme båt

Holst

Har levering av x100D i slutten av september evt tidlig oktober som andre her.
Ble ringt opp av representant fra Tesla i uke 33 hvor de da fortalte at den var på båt over dammen mot Bremerhaven. Så hvis jeg hørte riktig kan det virke som det er flere båter med biler (siden båt i Belgia er nevnt tidligere).

Prøvde å gjette på hvilken båt den var på og hvis jeg har beregnet riktig er den på Asian Emperor
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:420873/mmsi:441722000/imo:9176632/vessel:ASIAN_EMPEROR

Stikkkontakt

Et tresifret antall nye Tesla på kaien til Fjordline i Hirtshals i dag tidlig. Vanskelig å anslå antall når jeg kjørte forbi, men tipper 200 stk.

What-a-watt

#13
Sitat fra: Holst på onsdag 29. august 2018, klokken 21:50
Har levering av x100D i slutten av september evt tidlig oktober som andre her.
Ble ringt opp av representant fra Tesla i uke 33 hvor de da fortalte at den var på båt over dammen mot Bremerhaven. Så hvis jeg hørte riktig kan det virke som det er flere båter med biler (siden båt i Belgia er nevnt tidligere).

Sannsynligvis riktig. "Carmen" kom med ett par tusen biler til Zeebrügge (Belgia) igår, og er snart på vei til Bremerhaven (ankommer ca. 1200) i morgen. Regner med at de "slapp av" biler til Europa, og at resten nå er til det skandinaviske markedet

pkhamre

Fikk i dag bekreftet levering i uke 38, og satt opp tid og dato for overlevering. Fikk beskjed om at bilen var på båt fra Belgia til Norge nå.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA