Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Info! Nå!!!

Startet av ToWalkOrDrive, fredag 24. august 2018, klokken 18:38

« forrige - neste »

Imagine

#420
55 stk nå. Foran i3 med 45 stk og I-pace med 41 stk.

Orbit

Det har jo blitt sagt mye om VW/Audi sin vilje til å være reell elbilleverandør, og ikke bare compliance. Kanskje de nå leverer høyere volum av demobiler til Norge, enn det andre (som også har lange leveringskøer å forsyne) klarer å levere ut til kunder lenge etter leveranser har startet. Men gir det litt mer tid før jeg sier noe bastant..... og hva volumet på kundebiler blir :-X
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hemi

random flyplasser, ørkener og davos treff har vært høyere prioritert enn norske kunder.

Knut@@

Blir et interresant race med E-tron mot Model 3 registreringer.

Audi sier de har 7000 kunder omtrentlig, overslag på Model 3 er 4500.

Hvordan blir dette måned for måned og hva blir totalen for 2019"?

Gitzern

Hvorfor er e-tron v model 3 registreringer interessant? to vidt forskjellige produkt. Ipace kontra e-tron og TMX er interessant. Men igjen, det handler jo ikke om hvilken bil som er best, men hvilken bil som dekker de fleste behov (hvis man skal se på salget) Til mitt behov er det ikke tvil, e-tron er det eneste reelle valget. Den treffer nesten 100%, kunne vært 5 mil bedre rekkevidde og 50-100 000 rimeligere på ekstrautstyr så hadde den vært i mål. Jeg tror e-tron blir å selge som hakka møkk.

hemi

Jeg er i kjøpegruppen på begge, det er flere på jobb også.

For meg er begge en snyltebil jeg kan tusle rundt i oslo sentrum med, men også lenger turer.

Gitzern

Da får du velge mellom Rolex og Timex da, begger jo klokker ;)

hemi

Har over middels klokke samling, kul klokke er kul klokke, det er ikke bare prisen på den som bestemmer.


Men mistenker at e-tron ikke har lik kurve på verdi, som klokkene siste 10 år.

Gitzern

Bil kan vel være samleobjekt på lik linje med klokker, men det var ikke helt poenget. Å sammenligne e-tron og model 3 syns jeg blir vanskelig.

Chimp

Sitat fra: hemi på torsdag 07. februar 2019, klokken 00:04
Jeg er i kjøpegruppen på begge, det er flere på jobb også.

For meg er begge en snyltebil jeg kan tusle rundt i oslo sentrum med, men også lenger turer.

Kjenner en som vurderer Kona, Niro og TM3. Kona for liten, niro fin men vanskelig å få tak i, tm3 litt liten/dumt bagasjerom med barnevogn.

Så har du meg som har bikkje og ski i tillegg, og da er tm3 vanskelig å vurdere som nr 1 bil, hyttebil med bagasje og full oppakking.
Audi er et helt annet valg som tilfredsstiller krav til plass.
Tror svært mange har dette hyttebehovet når de nå har vurdert e tron som sin bil. Altså at du som ønsker en bompengemaskin er blant 10%-en og ikke den største kjøpergruppa. Tm3 blir fort liten for norske forhold og bør ikke sammenliknes med audi. Audi kan muligens sammenliknes med i pace selvom den også er mer kompakt.

hemi

Har årskort i flere skitrekk, så over middels ivrig på ski, som du sier, model 3 er ikke ideel. På andre siden har du nok rekkevidde for å komme frem til fler skitrekk!

På andre siden har jeg klart å bruke i3 til dette nå, etter jeg byttet fra P85D før det igjen :p

Bikkje er iaf ikke ideelt, men det går vel det også om den ikke har klaus.

Grunnen til rare sammenligninger er at det er store hull i elektriske lineupene til produsentene nå.

Har booket lang prøvekjørings med venn som også har xx bestillingsnr til uken, så får vi se :)

Teslaen kan jo returnerers på dagen :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA