Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Info! Nå!!!

Startet av ToWalkOrDrive, fredag 24. august 2018, klokken 18:38

« forrige - neste »

Amatøren

Spørsmålet er da:

Vil lån av demobiler dermed være umulig før 27. februar?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

hemi

det ser ut som 27 feb er dagen de åpner for prøvekjøring, forhandlere får biler før, men ikke lov å bruke de før da.

thomala

Sitat fra: hemi på torsdag 24. januar 2019, klokken 22:39
det ser ut som 27 feb er dagen de åpner for prøvekjøring, forhandlere får biler før, men ikke lov å bruke de før da.
Hva er kilden til dette utsagnet? De fleste forhandlerne snakker om prøvekjøring i uke 6 eller 7. 27. feb er jo i uke 9, samme uke som de skal starte med utlevering til kunder. Mange (alle?) har jo i kontrakt mulighet til å trekke seg etter prøvekjøring.

Samtidig foregår det mange events der folk har mulighet til å prøve bilen allerede nå. Høres merkelig ut at vi må vente på prøvekjøring da...

samotholt

Jeg har fått beskjed om prøvekjøring uke 6.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

hemi

Folk får deilgi sprikende info ;)

Vi finner vel ut hva som er rett.

Om man kan prøvekjøre bilene i uke 6, er det jo ingen grunn til media blackout til slutten av feb

thomala

Sitat fra: hemi på fredag 25. januar 2019, klokken 00:34
Om man kan prøvekjøre bilene i uke 6, er det jo ingen grunn til media blackout til slutten av feb
På flyplassen i München så får jo hvem som helst prøvekjøre nå, så det er en annen grunn til at media må vente.

z4rd

Er det på bane? Hvor langt/lenge får man prøvekjøre?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Orbit

Det er en times prøvekjøring på offentlig vei, samt at en kan være på flyplasstorget så lenge en vil:
https://www.audi.de/de/brand/de/kampagnen/e-tron-erleben.html

Eksempel (hvor det ser ut som de har fått embargo med å gå ut med konkrete ting i etterkant, tipper det må signeres en NDA før kjøring):

https://www.youtube.com/watch?v=My_jPqMvem4
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Lappsokk

Min selger på Møller gikk langt i å indikere at 2020 modeller blir begynt produsert fra uke 22, han ville naturlig ikke bekrefte noe.... Det som kommer i neste modell uavhengig av tidspunkt vil da i allefall være ratt m/varme kombinert med ACC. (sverige har sportsratt med varme idag, dog usikker på om acc bortfaller). Dere her som er på import, vet kanskje mer om dette.
Men at det ikke skal gå an å svare mer konkret på når jeg får bil bestilt idag kontra vente til uke 22 for kanskje å få fler mer interessante valg er frustrerende. Vil også tro at innen uke 22 vil ikke denne være like "hot" lenger. Ser man på i-pace idag er vel ikke ventetiden avskrekkende.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Lappsokk på onsdag 30. januar 2019, klokken 08:43
Min selger på Møller gikk langt i å indikere at 2020 modeller blir begynt produsert fra uke 22, han ville naturlig ikke bekrefte noe.... Det som kommer i neste modell uavhengig av tidspunkt vil da i allefall være ratt m/varme kombinert med ACC. (sverige har sportsratt med varme idag, dog usikker på om acc bortfaller). Dere her som er på import, vet kanskje mer om dette.
Men at det ikke skal gå an å svare mer konkret på når jeg får bil bestilt idag kontra vente til uke 22 for kanskje å få fler mer interessante valg er frustrerende. Vil også tro at innen uke 22 vil ikke denne være like "hot" lenger. Ser man på i-pace idag er vel ikke ventetiden avskrekkende.

Er det nå jeg skal si at jeg kjører med skinnhansker med kashmir-for, som ikke bare dekker innsiden av hånden, men også oppsiden? Er faktisk veldig digg å kjøre med for denne ICE-bilen. Får et utrolig godt grep på rattet...selv om behovet for hansker er mindre for en el-bil...
Tesla Model Y                         2021-

Orbit

Ytterligere 7 biler registrert i Norge nå etter nyttår, alle på div forhandlere. Da åpner kanskje prøvekjøringsvinduet snart....eller i alle fall at de har bil i utstilling:
http://www.itanywhere.no/E-reg.php?car=Audi%20E-tron&mnd=%&year=%&sort=8
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Stikkkontakt

Alle merker i VAG konsernet bytter årsmodell fra produksjonsuke 22. Så e-tron produsert etter den uken blir 2020. Men om man ikke endrer på modellen spiller det ingen rolle.

Eodman

Sitat fra: Orbit på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:47
Ytterligere 7 biler registrert i Norge nå etter nyttår, alle på div forhandlere. Da åpner kanskje prøvekjøringsvinduet snart....eller i alle fall at de har bil i utstilling:
http://www.itanywhere.no/E-reg.php?car=Audi%20E-tron&mnd=%&year=%&sort=8

Det bli bra!, snart prøvekjøring.I tilegg står det mange uregistrerte rundt om. Hos min forhandler var det gjemt vekk en del av førsteutgavene. De har ankommet, men pga Audi Policy om lik utlevering i alle land må de vente.. gikk på de ved tilgeldighet og fikk da sett typhoon grå utendørs.

hemi

7-10 feb er prøvekjøring fikk jeg beskjed om nå

Orbit

Da er e-tron inne på topp 5 på elbiler registrert så langt i måneden! (jada....tynt datagrunnlag med bare en uke, men likevel.) Det er demo- og utstillingsbiler i tett tilsig nå. Prøvekjøring starter 11/2 hos min forhandler, men allerede fullbooket til 20/2.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA