Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Info! Nå!!!

Startet av ToWalkOrDrive, fredag 24. august 2018, klokken 18:38

« forrige - neste »

Snart-i3

Ser at det, med litt omstokking, er åpning for en bil til Oslo motorshow, eller betyr dette at se har en 3. bil.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Blade Runner

Sitat fra: Snart-i3 på mandag 22. oktober 2018, klokken 21:26
Ser at det, med litt omstokking, er åpning for en bil til Oslo motorshow, eller betyr dette at se har en 3. bil.

De har bare to biler. Det er bil 2 (Galaxy blue) som skal til Oslo Motor Show, fredag-søndag.

Crown

Galaxy Blue kommer til Bergen 2. og 5/11.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

PF

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 22. oktober 2018, klokken 20:38
Skyldes det at elektriske hengerfester tåler mindre?
Hadde elektrisk på X5n, og den hadde maks 2700kg, men du fikk også utvidet vekt på 3500kg som også var elektrisk. Tror min var en av de få som var norsk registrert som ikke hadde utvidet ???

Eodman

Sitat fra: jkirkebo på mandag 22. oktober 2018, klokken 21:25
Sitat fra: tuono på mandag 22. oktober 2018, klokken 20:43
Der er nok meningene delte. I min verden nord for Polarsirkelen og til mitt bruk er el-feste noe drit vinterstid. Dette dømt ut i fra tidligere erfaring med prøyssisk premium. Passer best til å stå i "hangaren" mellom november og slutten av april.

Kan ikke el-festene stå ute hele tiden?

Man kan kjøre med El- og avtagbart feste ute hele tiden hvis man ønsker. Men det leveren myte om at dette er forbudt å ha ute når man ikke kjører med henger. Årsaken er nok at Broom hadde en Aprilspøk med dette tilbake i 2014 tror jeg. Hører stadig noen nevner dette.
https://www.tv2.no/a/6787970/

Mitt elektriske feste er inne hele vintern, men årsaken til det er at jeg er ekstremt ukomfortabel med å kjøre henger på vinterføre.

tuono

Bare for å oppklare hva jeg skrev....
Elektrisk innsvingbart hengerfeste er etter min oppfatning ubrukelig vinterstid. Bare problemer for en som bruker henger ofte. Ihverfall skulle ønske han kunne gjøre det.
Og ja...man kan bare la det stå ute fra oktober til april. Jeg har prøvd. Men....blir ikke et sesongbetont elektrisk innsvingbart feste på en måte Poenget som Forsvant?

Pingle

Sitat fra: tuono på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 10:48
Bare for å oppklare hva jeg skrev....
Elektrisk innsvingbart hengerfeste er etter min oppfatning ubrukelig vinterstid. Bare problemer for en som bruker henger ofte. Ihverfall skulle ønske han kunne gjøre det.
Og ja...man kan bare la det stå ute fra oktober til april. Jeg har prøvd. Men....blir ikke et sesongbetont elektrisk innsvingbart feste på en måte Poenget som Forsvant?

Ser problemet. Men jeg ville heller hatt et elektrisk innfellbart til de få turene med henger eller sykkel bakpå. Det å krype under bilen for å ta av/feste hengerfestet er en jobb jeg ikke gidder å ta.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Orbit

Ref demobiler: Møller Oslo Vest har byttet bil over natten, og hadde i dag i stedet den galakseblå. Da går nok den videre til Ensjø i onsdag/torsdag, og så til Oslo Motor Show fredag-søndag. Follo få da den lyseblå, før de legger ut på hver sin løype på søndag kveld (med få muligheter for omstokking etter dette på grunn av avstander).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

RobertM

Informasjon fra Audi Sverige. Indikerer kanskje noe rundt prisingen i Norge Du kan ikke vise dette vedlegget.

Trond.m

#339
Toppmodellen koster vel da ca 800.000 kr uten mva. Kan vi håpe at Møller klarer å få prisen på Limited ned til 799.900 eller er det som å tro på julenissen ;)

RobertM

Sitat fra: TM på mandag 29. oktober 2018, klokken 21:11
Toppmodellen koster vel da ca 800.000 kr uten mva. Kan vi håpe at Møller klarer å få prisen på Limited ned til 799.900 eller er det som å tro på julenissen ;)

Jeg tviler. Om man sammenligner litt priser for ekstrautstyr i Sverige, Nederland og Norge på for eksempel Q8, så er det et ikke ubetydelig norsketillegg  :o

Sverre Grevskott

Blir det norsketillegg kjøper jeg bare bilen i Sverige...
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

ArTa

Sitat fra: Sverre Grevskott på tirsdag 30. oktober 2018, klokken 19:31
Blir det norsketillegg kjøper jeg bare bilen i Sverige...

  :+1: Helt enig. Gjør det samme. Er til og med villig til å ofre 1xx reservasjonsnummeret mitt, men skal faen meg ikke betale noe ekstra til smøring av Møller kjeden.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Pingle

Sitat fra: TM på mandag 29. oktober 2018, klokken 21:11
Toppmodellen koster vel da ca 800.000 kr uten mva. Kan vi håpe at Møller klarer å få prisen på Limited ned til 799.900 eller er det som å tro på julenissen ;)
Er subsidiene på 60k svenske innpriset i dette?
https://www.tu.no/artikler/sverige-tommes-for-elbiler-far-betalt-to-ganger-for-biler-som-eksporteres-til-norge/449784
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Trond.m

#344
Nei, de svenske prisene tar ikke hensyn til støtten på 60.000 SEK som jeg tror forutsetter at bilen registreres ett år i Sverige. Bilen må da være registrert på et firma dersom den senere skal kunne eksporteres til Norge uten svensk mva.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA