Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Info! Nå!!!

Startet av ToWalkOrDrive, fredag 24. august 2018, klokken 18:38

« forrige - neste »

Trond.m

Hvilken praksis har Audi når det gjelder prisøkning etter kontrakt ? Jeg vil forvente at de som har betalt for å stå på vente liste et års tid må er garantert å få bilen til annonsert pris, på tross av hva som står i kontrakten om prisøkning. De må iallefall levere en del biler til den prisen de har gått ut med...eller kanske ikke ? De første bilene kan gjerne ha en grunnpris på 652, men de står jo fritt til å legge en høy pris på utstyrspakkene får å ta igjen det «tapte»  8)

Pingle

Sitat fra: TM på mandag 22. oktober 2018, klokken 14:57
Hvilken praksis har Audi når det gjelder prisøkning etter kontrakt ? Jeg vil forvente at de som har betalt for å stå på vente liste et års tid må er garantert å få bilen til annonsert pris, på tross av hva som står i kontrakten om prisøkning. De må iallefall levere en del biler til den prisen de har gått ut med...eller kanske ikke ? De første bilene kan gjerne ha en grunnpris på 652, men de står jo fritt til å legge en høy pris på utstyrspakkene får å ta igjen det «tapte»  8)
Dette er vel ikke kontrakt, men kønummer. Og Audi står fritt til å endre pris frem til kontrakt er inngått. Når det er sagt, tar det seg dårlig ut å love en pris og så øke vesentlig. De har vel egentlig to muligheter: øke for de som ikke har kontrakt, f.eks i januar, noe som er fornuftig om batteriene det forhandles om, ikke er for de første 15-20000. Alternativt kan de prise det inn i utstyrskostnadene.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

oyvind86

#317
https://www.tek.no/artikler/her-er-audi-e-tron-i-norge/449267

400 km. Etter WLTP standarden? Kan dette stemme? Hva tror dere rekkeviddetestene viser på denne bilen? Under 30 mil?

I-pace har vel 480 km. på WLTP. Klarer på tilbakemeldinger rundt 350 +/- km.

Orbit

Den vanlige "minst"-klausulen......

Sitat fra: https://www.tek.no/artikler/her-er-audi-e-tron-i-norge/449267Om du ikke er helt stø på Audiens spesifikasjoner, gjengir vi dem kjapt her:

  • 95 kWh batteri som gir «over 400 kilometer rekkevidde» etter WLTP-standarden.
  • ...
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Pingle

Fra samme tek.no: "Sammenliknet med for eksempel Jaguar i-Pace har e-tron quattro betraktelig større bagasjerom. "
Interessant, i og med at ipace har 56 l mer bak-nominelt.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Pingle

Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Øyvind.h

Sitat fra: Pingle på mandag 22. oktober 2018, klokken 13:43
Opel ble vel strupet av GM. Audi har vel ingen annen unnskyldning enn programvareforbedring, så langt. Det kan i verste fall bety at 3000 etron leveres ved påsketider. Det er overraskende om de låser seg i forhandlinger med LG pga pris, og det dreier seg om 5% av totalpris, og derfor skulle velge å stanse en stor fabrikk og første leveranserunde av etron.
Jeg tror mer på 50k opp i pris så snart ventelisterne har fått undertegnet, om nyhetene stemmer. Dog ser jeg ingen ting på electrek eller insideevs, så det er lov til å håpe at dette bare er rykter.

Ja jeg spør fordi andre merker har falt så til de grader igjennom på levering, men jeg er veldig usikker på hva vi kan forvente av Audi. Håper jo de ikke gjør de samme kjipe tingene som andre produsenter. Jeg har køplass rundt nr 6000 så jeg får nok ikke noe før sent på høsten. Forutsatt at de faktisk leverer.

Sitat fra: Pingle på mandag 22. oktober 2018, klokken 16:19
Fra samme tek.no: "Sammenliknet med for eksempel Jaguar i-Pace har e-tron quattro betraktelig større bagasjerom. "
Interessant, i og med at ipace har 56 l mer bak-nominelt.

I-pace bagasjerommet har hele veien virket fryktelig overdrevet i liter. Bildene har vist en helt annen virkelighet enn litermålet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Sandvika

Sitat fra: Pingle på mandag 22. oktober 2018, klokken 16:19
Fra samme tek.no: "Sammenliknet med for eksempel Jaguar i-Pace har e-tron quattro betraktelig større bagasjerom. "
Interessant, i og med at ipace har 56 l mer bak-nominelt.
Journalisten blir nok litt lurt. Ihht til VDA normen er jaguar rommet bare 530l som er betraktelig mindre. https://www.dinside.no/motor/dette-er-elbilene-med-storst-bagasjerom/70119812

tuono

Ligger en ganske talende billedserie av Audien (fra norsk visning) inne på den norske Jaguargruppa på FB. PS: Handle with care!  ;)

Nydelig bil forresten! Håper virkelig den innfrir forventningene 

Øyvind.h

#324
Hengerfeste - så akkurat bilde på Facebook av hengerfesteløsningen. På visningsbilen er det manuelt avtagbart feste. Ikke elektrisk innsvingbart.

Synes det var litt skuffende da VAG leverte elektrisk innfellbart hengerfeste allerede for 6 år siden på en billig Passat. Mens på E-tron leverer de manuell løsning? Skyldes det at elektriske hengerfester tåler mindre?

Har gammeldags løsning på Teslaen i dag og det fungerer forsåvidt greit. I praksis er det fast montert hele året. Demontert og smurt nå etter å ha sittet på halvannet år. Ingen problemer. Fint å ha på ift folk som ikke kan lukeparkere. Men hadde vel egentlig forventet noe mer fancy fra VAG.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

tuono

Der er nok meningene delte. I min verden nord for Polarsirkelen og til mitt bruk er el-feste noe drit vinterstid. Dette dømt ut i fra tidligere erfaring med prøyssisk premium. Passer best til å stå i "hangaren" mellom november og slutten av april. 

Crown

Sitat fra: oyvind86 på mandag 22. oktober 2018, klokken 15:59
https://www.tek.no/artikler/her-er-audi-e-tron-i-norge/449267

400 km. Etter WLTP standarden? Kan dette stemme? Hva tror dere rekkeviddetestene viser på denne bilen? Under 30 mil?

I-pace har vel 480 km. på WLTP. Klarer på tilbakemeldinger rundt 350 +/- km.

I-pace sin WLTP-måling er jo helt på trynet. Vil heller ha en bil med WLTP 400km som klarer 400km, enn en som har WLTP på 470km som klarer 350km i praksis. Til sammenligning har Ioniqen min 206km WLTP, men jeg klarer med letthet 250km i sommerhalvåret.

Så ja takk til et ærlig forbrukstall :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Orbit

Sitat fra: Orbit på onsdag 10. oktober 2018, klokken 15:34
Edit: Her er det jeg kunne finne av datoer og forhandlere i registeringsløsningen (som har huller som en sveitserost). Ut fra datoene må være to sett med demobil(er) som går litt forskjellige runder i landet, siden det de fleste dagene er samtidige visninger to steder. Spekulativt har jeg lagt inn Kristiansand (virker logisk at de også er med), men fant ikke noe på dem av en eller annen grunn.....

Og siden roadshow pågår til 17/11, er det mulig at bestilling ikke åpner før uken etter (dvs 19/11).

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Kristiansand er bekreftet, og det er bare to visningbiler, én på hvert sted. Stedene i "gruppe A" får se en antiguablå "Edition One" bil med svart interiør (sportsseter), mens bilen hos "gruppe B" er kosmosblå, mest sannsynlig med lyst interiør (med forbehold om at jeg har tolket kvitringen fra en liten fugl korrekt).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Blade Runner

For de som er lei smurfeblå, så skal Galaxy blue stilles ut på Oslo Motor Show til helgen.

jkirkebo

Sitat fra: tuono på mandag 22. oktober 2018, klokken 20:43
Der er nok meningene delte. I min verden nord for Polarsirkelen og til mitt bruk er el-feste noe drit vinterstid. Dette dømt ut i fra tidligere erfaring med prøyssisk premium. Passer best til å stå i "hangaren" mellom november og slutten av april.

Kan ikke el-festene stå ute hele tiden?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA