Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Info! Nå!!!

Startet av ToWalkOrDrive, fredag 24. august 2018, klokken 18:38

« forrige - neste »

Ulle

Sitat fra: JorEl på torsdag 20. september 2018, klokken 13:25

Når det gjelder model Y, så nevnte jeg det i en bisetning, siden vedkommende ville kjøpe elbil fra 6-12måneder. Og han hadde jo allerede en bmwi3 som er en fin ventebil. Trodde kanskje model Y, kunne bli vist frem om ca6mnd. Ikke ferdig, men kjekt å se hva som kommer. Den skal jo bygges på TM3 plattformen og vil derfor komme raskere en TM3, antar jeg.


I3 er en fin ventebil det, men ettersom familien bokstavelig talt vokser ut av bilen trengs det en ny bil om 6-12 måneder og da tenker jeg levering - ikke bestilling/reservasjon. Lurer nå på hvor lenge audi har tenkt til å drøye før bestillingsløsning åpner; det burde jo være en smal sak å få på plass nå som bilen er klar.
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

JorEl

Og så blir det spennende å se når du får bilen, etter at du har konfigurert den. Skal ikke forundre meg om de sender mange til the US før Norge får sine. Men det er det kansje noen som vet?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Pingle

#227
Sitat fra: JorEl på torsdag 27. september 2018, klokken 00:02
Og så blir det spennende å se når du får bilen, etter at du har konfigurert den. Skal ikke forundre meg om de sender mange til the US før Norge får sine. Men det er det kansje noen som vet?
Antar tema er tm3?
Annet halvår 19 for europeiske biler med høyrekjøring, musk time.

Iflg https://www.tek.no/artikler/tesla-forbereder-model-3-for-europa/447148

Edit: Forstår nå at man har beveget seg tilbake til e-tron igjen.

I mellomtiden fant jeg foreløpig produksjonstidsstart for TMY i 2020.
https://electrek.co/2018/05/02/tesla-model-y-manufacturing-revolution-2020-elon-musk/

Norske etron kjøpere bør altså få sine biler i god tid før sommeren (ut fra produksjonskapasitet og 5500 på venteliste), uansett om vi venter på Edition one, Limited edition, eller om vi ønsker å plukke utstyret etter eget hode.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

olemartin

Sitat fra: JorEl på torsdag 27. september 2018, klokken 00:02
Og så blir det spennende å se når du får bilen, etter at du har konfigurert den. Skal ikke forundre meg om de sender mange til the US før Norge får sine. Men det er det kansje noen som vet?

Bildene selges i Europa først, og så i USA til høsten.

Eodman

Fikk akkurat mail. Bilen blir vist frem hos Møller Ensjø 24 og 25 Oktober. Gleder meg til endelig å se den og forhåpentligvis få mere info om priser. Visningen er lukket for og begrenset til 1 person per reservasjon.

Blade Runner

Jeg fikk også mail. Møller Romerike har visning mandag 29 oktober fordelt på 3 grupper.

Sverre Grevskott

Møller Minde har 8 slotter, fredag 2.nov og mandag 5.nov. Har selv meldt meg på 5.nov :D
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

ebbrey

11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Pingle

De har visning i Trondheim "eksklusivt" 9. og 10. november med opptil 168 ledige plasser per visning; mellom 1500 og 2000 til sammen på 10 visninger.
Og vi som er reservasjonsholdere får altså ikke dra begge to?
Hvis jeg drar på visningen, kommer kjerringa til å si nei takk, og hvis hun drar, kan hun se, men vet ikke hva hun skal se etter, og sier nei takk.
Sett i forhold til antall reservasjoner på E-tron synes jeg ikke det ville vært urimelig om vi fikk muligheten til å booke to plasser.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Touring

Er sikkert bare å møte opp begge to og forklare sitasjonen i døra. Min erfaring er at de gjør seg kostbare på sånne mailer, men i praksis slipper man inn de som ønsker

Orbit

Ser uansett ikke ut som plassene rives bort. I Trondheim er for eksempel bare litt over 250 plasser tatt så langt.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

trd-73

Trondheim har vel under 4% av norges befolkning, så om de 6000? reservasjonene så er vel 240 av dem fra Trondheim om alt er jevn fordelt. Sikkert en del mer siden elbiler er mer populær i byer, men uansett så er vel ikke 250 påmeldte etter en dag så dårlig?

roarsolem

Trondheim har ifølge selger rundt 10% av reservasjonene og rundt 1500 hvis man regner med interessentliste. Usikker på om interessentene har fått invitasjon til visning foreløpig. Men uansett tror jeg det blir mulighet for å ta med fruen på dette.
2018 Audi e-tron Quattro
2016 Mercedes Benz B Electric

forzaman

Sitat fra: roarsolem på onsdag 03. oktober 2018, klokken 22:52
Trondheim har ifølge selger rundt 10% av reservasjonene og rundt 1500 hvis man regner med interessentliste. Usikker på om interessentene har fått invitasjon til visning foreløpig. Men uansett tror jeg det blir mulighet for å ta med fruen på dette.

Stod nederst i mailen fra Audi at man mottok denne mailen fordi man enten hadde reservert eller hadde vist interesse. Så antar at de som står på interessent lista også får invitasjon. Det stemmer bedre overens med antall plasser og sesjoner som har blitt tilbudt. Mente det ble nevnt en gang for noen måneder siden at det var 20.000+ som stod på en interessentliste. Siste jeg hørte var at de som reserverte forrige dagen fikk ca. plass nr. 6.300. Så det ser ut som om det skal bli plass til alle de som ønsker å se bilen på turne :-)

Pingle

Takk for svar og tips, selv om jeg er på grensen til tema for tråden.
Kanskje er dette likevel viktigste kilde til info for oss før kjøp. Om ikke mtp tekniske data, så i alle fall noe av det tekniske data ikke kan fortelle oss noe om.
Selv med 1500 interesserte, vil jeg si Møller gjør seg unødvendig kostbare. Kjerringa ble skrevet opp på liste som følge hvis plass, "slik de pleier").
Å betale inn 20000 er nå så sin sak. At vi må regne med å skrive under på kontrakt og bestille uten å ha kjørt bilen er en annen sak, som gjør at vi har litt mer grunn til å se bilen enn de som bare er nysgjerrige. Speilkamera er helt klart et tema jeg kan høre om, se videoer om, men der opplevelsen i levende live er viktigst. Helst i trafikk, men jeg tror jeg vet noe om brukbarhet om jeg ser det fra førersetet. Plass i bilen (kan jeg sitte bak meg selv?) er en annen. Med 168 mennesker rundt bilen er jeg usikker på om det blir de beste mulighetene der - og jeg kan leve med om bare vi som har reservert, faktisk kommer.
Da kanskje også selgerne må frem med info som ikke er allment kjent.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA