Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Info! Nå!!!

Startet av ToWalkOrDrive, fredag 24. august 2018, klokken 18:38

« forrige - neste »

vegardg

Sitat fra: Amatøren på mandag 10. september 2018, klokken 22:31
Ja, en selger ved Møller Bil sa til meg at det skulle åpnes for å skrive kontrakt før lansering.

Om ikke alt er klart så må i hvert fall prisen være klar.
_Før_ lansering? Det skjer ikke. Møller Trondheim har sagt at de regna med at norsk pris ble klar et par uker etter lansering.

Touring

Sitat fra: Amatøren på mandag 10. september 2018, klokken 23:10
Sitat fra: Touring på mandag 10. september 2018, klokken 22:54Men tror heller ikke det kommer en bedre elbil før VW t7 multivan EV kommer i 2021. Så får ha den til den kommer!

Noe jeg ikke har fått med meg.....?

Trodde bare I.D. BUZZ var eneste "VAN" som kommer fra VW foreløpig.

For meg virker den kun som litt høyere enn Sharan, men omtrent samme lenge og bredde.

Kun inntrykk. Har ikke sett de ved siden av hverandre.

Hvis Caravelle/Mulitivan kommer som elbil med akseptabel rekkevidde er den mye mer aktuell enn I.D. BUZZ.

Stått litt om det i tysk bilpresse, samt denne lekkasjen som dukket opp på goingelectric.de. Google VW T7 elektric så finner du endel. Kommer par år før e-buzzen ja

fantonsen

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 10. september 2018, klokken 22:18


"allow for timely delivery" - dvs. sikre størst mulig kvote til Norge?

Noen som har fått denne mailen det her refereres til?
Jeg har iallefall ikke mottatt noe.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

ToWalkOrDrive

Sitat fra: fantonsen på tirsdag 11. september 2018, klokken 08:04
Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 10. september 2018, klokken 22:18


"allow for timely delivery" - dvs. sikre størst mulig kvote til Norge?

Noen som har fått denne mailen det her refereres til?
Jeg har iallefall ikke mottatt noe.

Kan være han mener reservation når han først skrev "order" og at de som kun var på interesselister har fått mail om at det er lurt å betale 20000 og stå på reservasjonslisten.
Tesla Model Y                         2021-

fantonsen

Det gir mere mening ja. Det var litt merkelig at vi skulle bestille bilen før lanseringen og prisene var klare.
Men ser jo stadig vekk at journalister etc. forveksler begreper som reservasjoner og bestillinger.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Stikkkontakt

Sitat fra: fantonsen på tirsdag 11. september 2018, klokken 08:44
Det gir mere mening ja. Det var litt merkelig at vi skulle bestille bilen før lanseringen og prisene var klare.
Men ser jo stadig vekk at journalister etc. forveksler begreper som reservasjoner og bestillinger.

Ja, og ikke minst at de ganger antatt pris i Tyskland med dagens kurs uten å korrigere for moms.
Noe sier meg at det ikke er samme krav til karakterer i matte på journalistskolen som på lærerskolen..

Vegar Beider

Sitat fra: Amatøren på mandag 10. september 2018, klokken 22:31
Ja, en selger ved Møller Bil sa til meg at det skulle åpnes for å skrive kontrakt før lansering.

Om ikke alt er klart så må i hvert fall prisen være klar.

Uansett så signere ikke vi noe uten at vi har prøvekjørt!

Denne selgeren har nok misforstått noe. Prisene kommer selvsagt før kontrakten, og de er neppe klare før oktober/november. Det sier minst tre ulike personer jeg har snakket med hos importør og forhandlere. Hvorfor det tar så lang tid kan man jo bare undres over.

Demobiler kan kanskje komme i november, men om du venter så lenge kan det hende du rykker bakover i køen. Vet ikke hvordan de håndterer det, man får vel en frist til å bestille for å beholde plassen i køen?

Stikkkontakt

Sitat fra: Vegar Beider på tirsdag 11. september 2018, klokken 15:38
Sitat fra: Amatøren på mandag 10. september 2018, klokken 22:31
Ja, en selger ved Møller Bil sa til meg at det skulle åpnes for å skrive kontrakt før lansering.

Om ikke alt er klart så må i hvert fall prisen være klar.

Uansett så signere ikke vi noe uten at vi har prøvekjørt!

Denne selgeren har nok misforstått noe. Prisene kommer selvsagt før kontrakten, og de er neppe klare før oktober/november. Det sier minst tre ulike personer jeg har snakket med hos importør og forhandlere. Hvorfor det tar så lang tid kan man jo bare undres over.

Demobiler kan kanskje komme i november, men om du venter så lenge kan det hende du rykker bakover i køen. Vet ikke hvordan de håndterer det, man får vel en frist til å bestille for å beholde plassen i køen?

Erik Arnesen får bil inn i slutten av oktober. Men usikker på om det var demo eller utstilling
.

Pingle

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 11. september 2018, klokken 18:11
Sitat fra: Vegar Beider på tirsdag 11. september 2018, klokken 15:38
Sitat fra: Amatøren på mandag 10. september 2018, klokken 22:31
Ja, en selger ved Møller Bil sa til meg at det skulle åpnes for å skrive kontrakt før lansering.

Om ikke alt er klart så må i hvert fall prisen være klar.

Uansett så signere ikke vi noe uten at vi har prøvekjørt!

Denne selgeren har nok misforstått noe. Prisene kommer selvsagt før kontrakten, og de er neppe klare før oktober/november. Det sier minst tre ulike personer jeg har snakket med hos importør og forhandlere. Hvorfor det tar så lang tid kan man jo bare undres over.

Demobiler kan kanskje komme i november, men om du venter så lenge kan det hende du rykker bakover i køen. Vet ikke hvordan de håndterer det, man får vel en frist til å bestille for å beholde plassen i køen?

Erik Arnesen får bil inn i slutten av oktober. Men usikker på om det var demo eller utstilling
.
Uansett bedre enn ingenting
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Amatøren

Lover bra. Så sant det ikke koster "skjorta" i påslag så kan det virkelig virke som Audi virkelig går for elbil satsing og ikke bare dekke litt over diesel skandalen.

Blir spennende å se på hvordan prissettingen blir.

Håper ikke at ladeoperatør har påslag for support mot tredje part. Eller at Audi tar grovt administrasjonsgebyr.....

Stå på Audi  :+1:
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

JorgenM

Sitat fra: Amatøren på onsdag 12. september 2018, klokken 16:14
Håper ikke at ladeoperatør har påslag for support mot tredje part. Eller at Audi tar grovt administrasjonsgebyr.....

Det er BMW og ChargeNow som eier den teknologien så tipper de skal ha noen kroner.
https://www.tu.no/artikler/audis-elbil-skal-kunne-lades-nesten-overalt-med-bare-en-ladebrikke/445953
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

frodetromsø

Har fått litt informasjon fra forhandler (Møller) her i Tromsø.
Audi er rundt i landet på roadtrip med en produksjonsmodell nå før jul. Den er i Tromsø 17.november.
Den kan ikke prøvekjøres, kun til utstilling.

Han anslår at de er i gang med prising/salg i midten av oktober.

Han nevner ellers at bilen er veldig lik nye A6 innvendig (skjermer, interiør etc).
2019-modell, E-Golf - solgt
2020-modell, E-tron 50, Advanced Sport (levert juni 2020)

Stikkkontakt

Sitat fra: frodetromsø på torsdag 13. september 2018, klokken 09:08
Har fått litt informasjon fra forhandler (Møller) her i Tromsø.
Audi er rundt i landet på roadtrip med en produksjonsmodell nå før jul. Den er i Tromsø 17.november.
Den kan ikke prøvekjøres, kun til utstilling.

Han anslår at de er i gang med prising/salg i midten av oktober.

Han nevner ellers at bilen er veldig lik nye A6 innvendig (skjermer, interiør etc).

Om ikke offisiell prisliste foreligger denne uken så gjør den ihvertfall det i andre land. Dermed vet vi ganske godt hva vi må blø

Trabekelverket

Håper vi får vite WLTP og netto/brutto batteri på E-tron nå til uka?

Noen som vet WLTP og netto batteri på Tesla S/X?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA