Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Støyredusering

Startet av JEG, torsdag 23. august 2018, klokken 12:28

« forrige - neste »

JEG

Leser at det er mye støy i Kona. Det skyldes følgelig mest dårlig lydisolering, men visstnok skal "kina-dekkene" bilen leveres med ikke akkurat være veldig bra mtp støy.

1. Stemmer det at dekkene bilen leveres med er dårlige mtp støy?
2. Noen som har spurt om muligheten til å bytte dekk?
3. Noen som har tenkt å støyisolere bilen og i så fall hvor/hvordan (og til hvilken pris)?

trykkertor

Ca. 3.500,- for rimelig god støyisolering. Mer enn halvering av opplevd støy, og til tider nesten helt stille.
https://prisjakt.no/product.php?p=4486607

Limodriver

Sitat fra: trykkertor på torsdag 23. august 2018, klokken 18:15
Ca. 3.500,- for rimelig god støyisolering. Mer enn halvering av opplevd støy, og til tider nesten helt stille.
https://prisjakt.no/product.php?p=4486607

Jeg ser for meg åpningsreplikken når lovens lange arm har prøvd å stoppe deg over en viss distanse "god aften konstabel, har du forsøkt å stoppe meg, jeg har investert i disse støyreduserende hodetelefonene så det har jeg dessverre ikke oppdaget."


trykkertor

Sitat fra: Limodriver på torsdag 23. august 2018, klokken 18:24
Jeg ser for meg åpningsreplikken når lovens lange arm har prøvd å stoppe deg over en viss distanse "god aften konstabel, har du forsøkt å stoppe meg, jeg har investert i disse støyreduserende hodetelefonene så det har jeg dessverre ikke oppdaget."
Hmmm.....da kan du levere inn lappen med det samme.
Meg bekjent er det ikke krav til hørsel når en kjører bil. Døve tar lappen over en lav sko.
Men krav til bruk av speilene er det. Og de blå blinkende lysene er for å påkalle din oppmerksomhet.
Meget få blinde som tar lappen......MEGET få. Med det håper vi de autonome bilene kan få gjort noe med i nær fremtid.

AndersK

Det jeg lurer på hva angår støyisolering er hvor mye vekten økes? Som igjen går utover rekkevidden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA