Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Regenerering ved seiling

Startet av snakkesalig, mandag 20. august 2018, klokken 09:31

« forrige - neste »

snakkesalig

Hei, var nylig ute og prøvekjørte en '16 og det er en ting jeg ikke helt forstår:
Om jeg slår av regenerering og slipper gassen, vil det i følge "øyeblikksforbruksmålingen" i kjørecomputeren foregå regenerering (dog veldig lite).
Hvordan kan dette ha seg? Skal ikke bilen trille helt fritt i denne modusen?

Thorbjørn Hellehaven

Har vært sånn på min hele tiden. Det er ikke clutch som kobler fra, så motoren roterer med, mulig det er så lav regen regulatoren klarer, uten at man går over i forbruk.

Herbie

Jeg har forstått det slik at motortypen i e-golf (og de fleste andre elbiler utenom Tesla) vil alltid generere strøm, selv når man triller. Permanentmagneter som snurrer rundt i et statorfelt har en tendens til å indusere en del spenning.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA