Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering September,tidlig oktober noen? Tesla Model x

Startet av Teslafruen, søndag 19. august 2018, klokken 21:00

« forrige - neste »

Teslafruen


pete

Sitat fra: Teslafruen på tirsdag 04. september 2018, klokken 11:22
Heldige du, fortsatt ikke oppdatering på Mytesla her  ::)

Ville ikke lagt for mye i det. Om du har fått beskjed at den var på vei til Europa via båt, så var Carmen omtrent eneste mulige båt den kunne ha vært på. Kan være så enkelt at de ikke har registrert alt som er tatt ut av båten enda.

Starscream

Fikk Final Invoice for tre dager siden, og de ringte fra Tesla Delivery i går og bekreftet endelig leveringsdato 20/9 i Drammen med påfølgende bekreftelsesmail etterpå.

Bilen var fortsatt i Zeebrugge i går, og da går nok en større shipment med deres biler på samme båt som min.

Teslafruen

Så godt det må være å endelig få den telefonen vi alle venter på :D Fikk final invoice 31.08 med estimert levering 28.09. Stemmet datoen på din final invoice med datoen dere avtalte? Mytesla er forsatt ikke oppdatert, står den forsatt er på vei til havnen i USA. Men delivery har sagt at den er på vei til Belgia sist jeg snakket med de, men ville tro den var kommet frem nå da. Drittlei hele Mytesla, hva er vitsen når den ikke oppdateres.. Men veldig glad på dine vegne, går å venter på telefon jeg også!

Starscream

Det stod estimert 26/9 på vår Final invoice - så hvis vi ser større på dette litt:

En mengde biler kommer på samme båt. Inkludert din/deres.

Delivery sa at bilen går gjennom teknisk inspeksjon og detailing (vask, voksing og polering) før levering, så dette tar nok litt tid når de skal klargjøre flere hundre biler samtidig. Dere har nok deres bil innen tre uker fra i dag.

What-a-watt

Har aldri hørt at de vasker, vokser, og polerer. Har derimot hørt at det ofte sitter igjen rester etter plastfolien som bilen kommer med. Sluttinspeksjonen skjer vel på hvert utleveringssted, og ikke sentralt?

Thorleif Hallen

Sitat fra: Whatwatt på onsdag 05. september 2018, klokken 13:50
Har aldri hørt at de vasker, vokser, og polerer. Har derimot hørt at det ofte sitter igjen rester etter plastfolien som bilen kommer med. Sluttinspeksjonen skjer vel på hvert utleveringssted, og ikke sentralt?

Stemmer - jeg skal hente bilen hos Ren Bil her i Trondheim, som jeg går ut fra gjør nettopp dette.

Starscream

Jeg kan ikke snakke for annet enn hva Delivery fortalte meg.

En skulle tro de pyntet en bil man flekker ut over en million for, og som har vært fraktet halve kloden rundt i skitne båter og containere.

Eirikvestfold

Min inventory ble bestilt 20. august og fikk levering 17 september. Tesla ringte i går og sa at bilen kom noen dager tidligere og avtalte tid den 13. september.

Synes dette har gått svært fort, men aner ikke hva som er vanlig heller..

emmern

Ble egentlig forespeilet levering 11 sep, men fikk den i dag! Ikke noe tull med den heller så langt jeg kan se  :D
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Jarletu

Hvor lenge må jeg vente på telefon fra Tesla etter bestilling/kontrakt?
Bestilte og signerte kontrakten fredag 31 august, har ikke hørt noe fra noen enda.
Har sjekket my Tesla og alt står der utenom finansiering som jeg avtalte med selgeren(utenom at han estimerte levering i slutten av september/begynnelsen av oktober.

Venter i spenning på leveringsdato
2018 Tesla X 75D
2010 BMW X5 3,0D solgt høst 2018
20.08.2014 BMW I3 (Arravani Grey, Fully loaded)

Eirikvestfold

Sitat fra: Jarletu på torsdag 06. september 2018, klokken 22:17
Hvor lenge må jeg vente på telefon fra Tesla etter bestilling/kontrakt?
Bestilte og signerte kontrakten fredag 31 august, har ikke hørt noe fra noen enda.
Har sjekket my Tesla og alt står der utenom finansiering som jeg avtalte med selgeren(utenom at han estimerte levering i slutten av september/begynnelsen av oktober.

Venter i spenning på leveringsdato

Varierer kanskje fra sted til sted, men for vår del ringte det en og informerte om at leveringsdato nærmet seg og ville avtale mer nøyaktig. Tipper du får en telefon i løpet av neste uke eller uken etter.


Teslafruen

Sendte mail til delivery i går, ville tro at mytesla ville bli oppdatert når den ankom Belgia, men det står forsatt at den er på vei til havnen i USA. Fikk final invoice 31/8 med estimert levering 28/09. De svarte at de ikke ringte meg for å avtale nærmere før den var ankommet Bergen og klar for utlevering. Har nå, etter å ha lest her inne forstått at mane får den telefonen før bilen er ankommet Norge. Venter på telefon hver dag.. Det går såååå seint..

Thorleif Hallen

Sitat fra: Teslafruen på fredag 07. september 2018, klokken 08:27
Sendte mail til delivery i går, ville tro at mytesla ville bli oppdatert når den ankom Belgia, men det står forsatt at den er på vei til havnen i USA. Fikk final invoice 31/8 med estimert levering 28/09. De svarte at de ikke ringte meg for å avtale nærmere før den var ankommet Bergen og klar for utlevering. Har nå, etter å ha lest her inne forstått at mane får den telefonen før bilen er ankommet Norge. Venter på telefon hver dag.. Det går såååå seint..

:)
En bitteliten endring på Tesla-kontoen min nå. Levering er spesifisert til 14-21 sept. De sa 21 når de ringte i forrige uke. Nærmer seg uansett

Teslafruen


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA