Stygg / "smeltet" list under dører på ny e-golf

Startet av chrisk, fre 17. aug 2018, kl. 09:52

« forrige - neste »

chrisk

Hei,

Jeg har prøvd å finne tilsvarende problem i forumet uten hell, dersom dette allerede er tatt opp setter jeg pris på om noen kan peke meg i riktig retning. Hvis ikke håper jeg noen har erfaring med mitt problem, eller har forslag til hvordan jeg kan gå videre.

Jeg fikk min e-golf i januar 2018, og er jevnt over strålende fornøyd med bilen.
I sommer la jeg merke til at listen som går under dørene på begge sider er meget stygge og ser ut som de har begynt å smelte. Hele listen er ganske "ru" med porer i seg og det ser ut som et belegg som er lagt på har begynt å danne dråpeformer. Når jeg kjenner på disse dråpene er de noe elastiske, men ønsker ikke å rive for hardt i de i fare for å ra med en remse slik at den blir enda styggere.

Jeg kontaktet min forhandler, som svarte at dette var helt normalt og ikke noe feil. Dette er et belegg som legges på av fabrikken for å beskytte (fikk ikke noe godt svar på akkurat hva det skal beskytte), og at de legger på litt ekstra, og at det som nå "drypper" av bare er overskudd.

Jeg har også snakket med flere bekjente som har e-golf, og ingen av disse har erfart noe av det samme.

Er det noen på forumet som har erfaring med noe slikt? Eventuelt noen tips til hvordan jeg bør gå videre?
Er dette som forhandler sier helt normalt? Eller bør jeg ta den med til forhandler for å vise frem hvor lite pent dette ser ut på en ellers ny og fin bil?

PTh

Jeg stusset litt når jeg så dette på min bil, men så sjekket jeg noen av de andre e-Golfene som står utenfor jobben. Alle har det samme så jeg antar at det er som forhandleren din sier, det er til for å skydde dette område som er veldig utsatt.

chrisk

Sitat fra: PTh på fre 17. aug 2018, kl. 10:07
Jeg stusset litt når jeg så dette på min bil, men så sjekket jeg noen av de andre e-Golfene som står utenfor jobben. Alle har det samme så jeg antar at det er som forhandleren din sier, det er til for å skydde dette område som er veldig utsatt.

Takk for svar. Det er "betryggende" å høre at det er flere som har samme problem, da er det vel kanskje slik det skal være. Men det ser ikke spesielt pent ut, men igjen så er det på undersiden av bilen, så det kunne vært verre.

eritho

Har en e-golf og en Toyota Auris og begge bilene har dette «belegget» på kanallisten.

Oddaa

Jepp, det er helt vanlig å bruke et beskyttende belegg på kanalene. Vanlig lakk blir for raskt slitt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

Apache

Model S 75D 2018 - 2026 <-- solgt
Xpeng P7+ 2026 -

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA