Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nåværende leveringstid

Startet av Myrknir, fredag 17. august 2018, klokken 16:54

« forrige - neste »

Elmo

Tapatalk bug/begrensning med andre ord
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

tuono

Men...det står faktisk nye usolgte norske biler hos forhandlere i Norge. Bl.a. en nydelig hvit med den nye fronten (svart blank). Er bare å sjekke litt rundt  :)

Jakal

Mobile kjører nå en kampanje for Ioniq El med kort leveringstid. Litt usikker på hva det betyr, men regner med at det er dager og ikke måneder. Tilbudet er knyttet til 6-7 konkrete forhandlere på østlandet, sørlandet og et par på vestlandet. Det er biler med teknikk-pakke og tilvalg skinn / soltak.
Jeg trodde det fortsatt var lange ventelister også på Ioniq?
Dessuten; hvis ventetiden på Ioniq ikke er avskrekkende bør bruktprisene også reflektere dette. Foreløpig ser det ikke slik ut, men det skal bli interessant å se på  bruktprisene når Kia Niro ++ kommer på markedet i 2019.

Crown

Kampanjen er levering på 4-5mnd, i følge en kollega som ringte og spurte. Det var tidlig i september og da kunne bilen leveres i februar. Så ikke så ufattelig kort levering da. Men mindre en 10mnd. ;)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Quantumboredom

Mobile på Kongsberg hadde mulighet for å levere flere forskjellige farger i november i år mener jeg (biler allerede på vei), men siden vi ville ha iron grey ble det februar 2019 på oss!

nojac

#50
Sitat fra: bjorn3 på lørdag 22. september 2018, klokken 00:00

Forhørte meg om dette om det var en 2018-modell eller 2019. Da fikk jeg til svar at det ble bestemt ut i fra når den blir registrert. Blir den levert og registrert i januar 2019, så skulle det være en 2019-modell. Denne logikken henger egentlig ikke helt på greip i hodet mitt, men jeg godtok det så lenge det i det minste var 2018. Ut i fra det jeg har lest på forumet ellers, så er det vel ikke helt sånn?


Mye rot med hva som oppgis som "årsmodell". I vognkortet står jo første registreringsdato, som ofte avviker fra fabrikkens årsmodell.

Den første Ionic 2019-modell ble registrert i Norge 6/8-2018 , og antallet nærmer seg 500..

Men den første ikke-importerte 2018-modell ble registrert først i juni 2018!

Såvidt jeg forstår er alle Ionic med grå grill 2017-modeller, uavhengig av registreringsdato.  (Unntak: Phantom Black)

Og de fleste av bilene annonsert som 2018 på Finn er egentlig  overprisede 2017-modeller.

2018 e-Golf

HPSE


Fikk min nye Ioniq i dag :-) Intense Blue 2019 modell
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Myrknir

Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Kjetil1986

Sitat fra: Myrknir på lørdag 20. oktober 2018, klokken 05:42
Den nye blåfargen er ganske pen

Enig  :+1: Har vært hos forhandler å sett både den blå og den nye rødfargen (fiery red) Meget fine farger begge to. Mye finere enn Marina blue og phoenix orange synes jeg.
Model 3 long range 2021

Zimon

Fin farge! selv liker jeg Marina Blue også, men Intense Blue var også bra. Fint at de kommer med noen flere fargevalg enn de få som var standard fargene før.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Myrknir

Ville helst ha Iron Grey men den var ikke tilgjengelig på EV utgaven når jeg bestilte.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

staljin

Bestilte min Ioniq 28.08. Fikk i dag beskjed at den kommer til Drammen 05.11. Slett ikke verst. Nå lurer jeg naturligvis på hvor langt tid tar det for den å "komme seg" fra Drammen til Sandnes.?

Noen som har en anelse?

Kim-

heldig du! Du har garantert fått overta en annen som har avbestilt. Vet du hvilken båt den er på? Vi har nå endelig fått beskjed om at bilen kommer til drammen 5. november etter 10 måneders venting  ;D
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

staljin

#58
nei, jeg vet ikke hvilken båt. Veldig kort e-post fra forhandler om at bilen komme 05.11 til Drammen. That is it. Er ikke av masete typen så jeg spør heller her. Tror det lønnet seg.  ;D Bilen ble bestilt på 10 minutt uten noe forhandling om dit og datt. Det er Fiery Red. Godt mulig jeg har fått en avbestilt bil.

Zimon

Fikk du velge farge selv og utstyr, eller var det spikret fra selger? Om siste så er det nok en avbestilt bil, men det viktigste er nok at du er og blir fornøyd. Noe jeg tror du blir uten problemer. :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA