Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

473 inventorybiler til salgs- I Norge

Startet av Pepsipepsi, fredag 17. august 2018, klokken 16:19

« forrige - neste »

Pepsipepsi


What-a-watt

Ligger fra 4-5000 VIN tidligere enn den jeg venter i september. S75D.

Huskestue

#2
Det betyr at produksjonen av S og X overstiger etterspørselen, noe som ikke har vært storyen Tesla har servert så langt...

Amoss

Sitat fra: Huskestue på fredag 17. august 2018, klokken 16:52
Det betyr at produksjonen av S og X overstiger etterspørselen, noe som ikke har vært storyen Tesla har servert så langt...

Les posten over din egen en gang til. Og enda en gang. Og så prøver du å tenke litt på hva det kan bety, og se om du ikke klarer å finne en forklaring som ikke baserer seg på FUD?
Model S 85D

Huskestue

Her må du nok forklare? Hvorfor skal de ha nesten 500 nye biler på lager hvis alt er solgt før de er produsert?

JorEl

#5
Når jeg går inn på inventory Tesla stats, så finner jeg ingen gode dealer. Gjør jeg noe feil?
Alt er jo inkludert i en S og X nå, men det gjennspeiler seg ikke i prisene jeg finner.

Edit; Hører man kan får billigere rente, er dette noe man får med disse bilene? Er de fra "gammel produksjon" eller er de nye?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Amoss

Sitat fra: Huskestue på fredag 17. august 2018, klokken 18:38
Her må du nok forklare? Hvorfor skal de ha nesten 500 nye biler på lager hvis alt er solgt før de er produsert?

Merk deg ordet jeg uthevet i sitatet, og gå tilbake og les den nevnte posten ett par ganger til, og prøv å tenk selv...
Model S 85D

What-a-watt

Jeg kjøpte Inventory som var produsert i midten av juli 2018.

Ellemelle

Sitat fra: Huskestue på fredag 17. august 2018, klokken 18:38
Her må du nok forklare? Hvorfor skal de ha nesten 500 nye biler på lager hvis alt er solgt før de er produsert?
Du tror seriøst at Tesla har produsert biler som ikke er bestilt. Du er på et Teslaforum, og kjenner så lite til produksjonsprosessen?

Men jeg kan godt gi deg et lite hint: Det er mulig å avbestille en Tesla helt frem til du får overlevert nøkkelen. Det eneste du taper, er depositumet på 30 000 kroner. En naturlig konsekvens av dette, er at Tesla har et lager av nye biler til salgs.

Amoss

Sitat fra: Ellemelle på fredag 17. august 2018, klokken 20:30
Men jeg kan godt gi deg et lite hint: Det er mulig å avbestille en Tesla helt frem til du får overlevert nøkkelen. Det eneste du taper, er depositumet på 30 000 kroner. En naturlig konsekvens av dette, er at Tesla har et lager av nye biler til salgs.

... og i tillegg bytter de jevnlig ut flåten av demo-/låne- og utstillingsbiler. Disse siste kommer da som "inventory-" biler. I tillegg har vi nå også fått rapporter om at Tesla tilbyr inventrorybiler også fra andre europeiske land til salgs her til lands. Da disse ikke har vært registrert i det landet de har vært vist frem i så blir de førstegangsregistrert i Norge, og vil derfor altså ikke være "brukt importert". Om noen av disse - og evnt. hvor mange av de det er snakk om - vites ikke.

Nettopp derfor var det interessant at VIN nummer til en stor del var en del under nyproduserte biler. Dette er ikke biler som akkurat har kommet "over dammen", eller som er på vei over. Da er det naturlig å tenke seg at i alle fall en del av disse er tidligere utstillings-modeller istedet for å hoppe på første og beste FUD-forklaring.
Model S 85D

Huskestue

473 biler som alle er gått 50km??? For meg ser dette ut som NYE biler ja.

473 utstillingsbiler????

Og ja etter å ha kjøp to nye Teslaer så kjenner jeg godt prosessen :-D

Øyvind.h

Tipper de vil booste salget ved i større grad å kunne tilby biler til de som vil ha bil kjapt.

Men klart - salg av disse bilene i tillegg til alt som bestilles kan naturligvis tolkes svært negativt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Huskestue på fredag 17. august 2018, klokken 20:57
473 utstillingsbiler????

Sitat fra: Amoss på fredag 17. august 2018, klokken 20:42
... og i tillegg bytter de jevnlig ut flåten av demo-/låne- og utstillingsbiler.

...

... Da er det naturlig å tenke seg at i alle fall en del av disse er tidligere utstillings-modeller istedet for å hoppe på første og beste FUD-forklaring.

... og i tillegg kommer altså muligheten for at noen av disse utstillingbilene kan komme fra andre europeiske land, så man er ikke nødvendigvis begrenset til antall utstillingsbiler som har vært på utstilling her i Norge.
Model S 85D

Nicholai

Tipper det har med at tesla ville unngå å overstige 200 k solgt i usa i q2 og dirigerte en rekke teslaer vekk fra usa i påvente av q3

hELgenen

#14
Sitat fra: Pepsipepsi på fredag 17. august 2018, klokken 16:19
Hei,
Enormt antall til salgs, hva skjer? Pr i dag ligger 473 biler for salg.

http://teslainventory.teslastats.no/?land=no&m=&b=&f=&c=

Mulig flere gjorde som meg - avbestilte
Hvorfor folk event. har gjort det vet jeg ikke - jeg gjorde det rett og slett for alle jeg kjenner som eier en Tesla har hatt og har store problemer med å få rettet feil - så jeg trakk meg rett og slett. Vil heller avvente til jeg hører at kvalitetsproblemene er historie og Tesla har fått orden på service sentrene. Egentlig ganske irriterende, men jeg er en person som først verdsetter driftsikkerhet foran alt annet og da ble det for mye usikkerhet i dette tilfelle. Tapte penger skiter jeg en lang marsj i, men større irritasjoner ville nok aldri helsa taklet - så da ble det slik for min del i denne omgang.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA