Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

noen Birger n Haug forhandlere som har fått Kona EL i utstilling?

Startet av jj44nn, fredag 17. august 2018, klokken 09:13

« forrige - neste »

jj44nn

Hei

Er det noen Birger n Haug forhandlere som har fått KONA EL i utstilling?
Jeg var innom BNH Oslo i går, og de hadde ingen KONA EL der. Men Mobile Ensjø derimot,
de hadde en i utstilling og 4 rett utenfor som ventet på å bli klargjort for utlevering.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

Ladrab

Vet dessverre ikke, men sikkert bare å spørre en selger på BNH om de har noen utstillingsbiler klare snart, de burde jo ha fått inn noen biler de også..

Men er det noen som har bestilt via BNH Oslo som har fått oppdatert bekreftet utleveringsdato for bil, eventuelt ankomstdato for bil til havna i Drammen eller fått utlevert VIN-nummer på bilen?

Jeg har ikke fått noe mer info og selger på BNH kunne i se noe oppdatert info om bilen min, er nr 54 i køen i Norge. Hyundai Norge sier bare at forhandler skal kunne finne informasjon når den blir oppdatert. Hyundai Norge sier videre at de sender ut informasjon om mer realistisk leveringstid etter fristen for signering, 19. august.

At de ikke har bedre oversikt nå synes jeg er litt rart, siden noen biler allerede er levert ut til kunde. De burde vel ha oversikt over hvordan de første 50-100 ligger an med levering da?
Venter og håper på en elbil med hurtig hurtiglading, varme i baksetet, god app, firehjulstrekk, skiluke, plass til et par tre store kofferter bak og frunk foran, uten at bilen er på størrelse med et lite isfjell og koster en mill...hmmm høres jo egentlig ut som Model Y...

TMYP hvit September 2022
TMYP sort utlevert juni22
TM3#2021 utlevert des20
Venteliste plass #54 Hyundai Kona (solgt)

Limodriver

Etter det jeg har fått opplyst skal demobiler være hos eller på vei til forhandlere. Forhandlerne skal visstnok ikke få lov til å ta i bruk demobilene før 20. august.

prompt

Ladrab: Spurte etter VIN-nummer på min med #267. BNH i Oslo hadde det ikkje. Eg har skrive om det i ein anna tråd, men eg tykkjer det er rart når kunde med #7xx og same kombinasjon har fått bekrefta leveringsdato ein månad før min stipulerte dato. At du som har #54 ikkje har fått VIN er endå meir spesielt.


jj44nn

Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

jj44nn

Er det mulig å se hvilken forhandler man egentlig valgte da man først bestilte og fikk kønummer?
Skuffende at det ble BNH, de leverer ikke.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

Limodriver

Sitat fra: jj44nn på fredag 17. august 2018, klokken 14:03
Er det mulig å se hvilken forhandler man egentlig valgte da man først bestilte og fikk kønummer?
Skuffende at det ble BNH, de leverer ikke.

Jeg vil anta at du har skrevet kontrakt med BNH? Dersom kontrakten ikke er signert vil jeg tro du kan tegne kontrakt med en annen forhandler. I Osloområdet er det Mobile og Aaby Auto hva meg er bekjent.

Jeg tror ikke det er andre måter å finne ut hvilken forhandler som har meldt deg inn på listen hos Hyundai enn ren hukommelse. Jeg vil aldri tro Hyundai kundeservice gidder å bruke tid på å finne ut av dette.

Kamuflars

Sitat fra: jj44nn på fredag 17. august 2018, klokken 14:03
Er det mulig å se hvilken forhandler man egentlig valgte da man først bestilte og fikk kønummer?
Skuffende at det ble BNH, de leverer ikke.

Mulig at jeg misforstår hva du spør om her, men man måtte jo aktivt velge forhandler før man fikk overhodet fikk reservert bil, og så ble man kontaktet av den forhandleren. Kan ikke huske at man måtte velge forhandler for å få kønummer.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

jj44nn

Jeg har skrevet kontrakt og signert med BNH, ikke noe mer kan gjøre nå.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

HPSE

Alle dere som ser at andre med samme farge/spec som dere har fått VIN, men ikke dere.. Ta kontakt med forhandler.. Spør om VIN... Om de ikke har det, så spør hvordan de kan forklare hvorfor andre med høyere har fått det... om de ikke kan det, så be de kontakte Hyundai for å finne ut... Om fikk det funker, så send Hyundai Norge en melding via Facebook.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Limodriver

Sitat fra: HPSE på fredag 17. august 2018, klokken 17:14
Alle dere som ser at andre med samme farge/spec som dere har fått VIN, men ikke dere.. Ta kontakt med forhandler.. Spør om VIN... Om de ikke har det, så spør hvordan de kan forklare hvorfor andre med høyere har fått det... om de ikke kan det, så be de kontakte Hyundai for å finne ut... Om fikk det funker, så send Hyundai Norge en melding via Facebook.

Min erfaring med å kontakte Hyumdai er at du blir stående å se på r... til en struts som står med hodet i sanden og tror ingen ser resten av kroppen så lenge de ikke gir lyd fra seg.

HPSE

Sitat fra: Limodriver på fredag 17. august 2018, klokken 18:53
Sitat fra: HPSE på fredag 17. august 2018, klokken 17:14
Alle dere som ser at andre med samme farge/spec som dere har fått VIN, men ikke dere.. Ta kontakt med forhandler.. Spør om VIN... Om de ikke har det, så spør hvordan de kan forklare hvorfor andre med høyere har fått det... om de ikke kan det, så be de kontakte Hyundai for å finne ut... Om fikk det funker, så send Hyundai Norge en melding via Facebook.

Min erfaring med å kontakte Hyumdai er at du blir stående å se på r... til en struts som står med hodet i sanden og tror ingen ser resten av kroppen så lenge de ikke gir lyd fra seg.

Var de som skaffa meg info :)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Moas

Hyundai i Moss får de første bilene nå på mandag. Demobilen er vel klar i løpet av kort tid etter dette.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Ladrab

Sitat fra: prompt på fredag 17. august 2018, klokken 11:32
Ladrab: Spurte etter VIN-nummer på min med #267. BNH i Oslo hadde det ikkje. Eg har skrive om det i ein anna tråd, men eg tykkjer det er rart når kunde med #7xx og same kombinasjon har fått bekrefta leveringsdato ein månad før min stipulerte dato. At du som har #54 ikkje har fått VIN er endå meir spesielt.

Hyundai Norge svarte meg i dag (etter noen mailer frem og tilbake hvor de prøver seg med at al info skal komme fra forhandler) med at bilen min er utlevert til BNH's klargjøringssenter.
Ringte så selger hos BNH i Oslo, som nå kunne bekrefte at min bil var ankommet og står i kø for klargjøring. Dette tar dessverre inntil et par uker, så ingen konkret dato enda for overlevering. Men det viktigste for meg er jo bekreftelsen på at bilen har ankommet Norge og bare skal klargjøres før overlevering.

«Min» BNH selger sa også at demobilen deres er ankommet, men jeg glemte å spørre om den har ankommet til klargjøringssenteret eller til butikken i Oslo..
Venter og håper på en elbil med hurtig hurtiglading, varme i baksetet, god app, firehjulstrekk, skiluke, plass til et par tre store kofferter bak og frunk foran, uten at bilen er på størrelse med et lite isfjell og koster en mill...hmmm høres jo egentlig ut som Model Y...

TMYP hvit September 2022
TMYP sort utlevert juni22
TM3#2021 utlevert des20
Venteliste plass #54 Hyundai Kona (solgt)

prompt

Sitat fra: Ladrab på mandag 20. august 2018, klokken 15:20
Sitat fra: prompt på fredag 17. august 2018, klokken 11:32
Ladrab: Spurte etter VIN-nummer på min med #267. BNH i Oslo hadde det ikkje. Eg har skrive om det i ein anna tråd, men eg tykkjer det er rart når kunde med #7xx og same kombinasjon har fått bekrefta leveringsdato ein månad før min stipulerte dato. At du som har #54 ikkje har fått VIN er endå meir spesielt.

Hyundai Norge svarte meg i dag (etter noen mailer frem og tilbake hvor de prøver seg med at al info skal komme fra forhandler) med at bilen min er utlevert til BNH's klargjøringssenter.
Ringte så selger hos BNH i Oslo, som nå kunne bekrefte at min bil var ankommet og står i kø for klargjøring. Dette tar dessverre inntil et par uker, så ingen konkret dato enda for overlevering. Men det viktigste for meg er jo bekreftelsen på at bilen har ankommet Norge og bare skal klargjøres før overlevering.

«Min» BNH selger sa også at demobilen deres er ankommet, men jeg glemte å spørre om den har ankommet til klargjøringssenteret eller til butikken i Oslo..

Gratulerer med bil på kaia i det minste :+1: Fekk svar frå Hyundai, men det var det standardiserte svaret som har blitt sitert tidlegare. Svarte altså ikkje på mitt spørsmål om korleis ein kunde med same spesifikasjon og fem hundre plassar bak i køa har fått bekrefta dato i august. Selgjar svarte at eg hadde blitt førespegla levering i september og skulle vere nøgd med det, men svarte heller ikkje på spørsmålet mitt om køsystemet sine manglar. Fortsatt ikkje fått VIN, og eg tykkjer då det er rart at eg kan få bil i september i det heile tatt. Men det er mange uventa vendingar, så eg lev i trua om levert bil om ein månads tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA