Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Horten kommune innfører avgift på ladeplassene

Startet av Chris Neumann Ruud, onsdag 05. september 2018, klokken 08:57

« forrige - neste »

elekTrond

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 05. september 2018, klokken 09:30
[...] 16,- pr. time er ok for 7,4kW, er det 3,7kW er det alt for dyrt. Men uansett bedre enn Fredrikstad Kommune sine 50,- pr.time... [...]
Da har jeg fått litt utfyllende info fra Hamar samt svar fra Gjøvik:

Hamar: (med sine 6kr oppstart + 6kr/t)
Sitat[...]
>>> Men, vi har normalladere, type 2, effekt tilsv. 16 ampere. 220 V anlegg på uteplasser, 400 V i p-husene.
>> 230V er typisk IT, mens 400V alltid er TN. Da tolker jeg det slik at det er maks 16A/3,7kW å hente samme hva slags bil du har, også i p-husene? Tenker da på de som har 7,2/11/22kW lader i sine biler.
> Ja, du tolker rett.

Gjøvik:
Sitat
Vi har per dags dato to kommunale ladestasjoner i Gjøvik, Huntonstranda og Øvre Torvgate ved Nytorvet. Lading er gratis, men det må betales for parkering med samme takster som parkering ellers i området.

       
  • Huntonstranda: 8 plasser, 3,6kW, IT 1-fas. Parkeringsavgift er kr 24,- pr. time, eller kr 30,- pr. døgn.
  • Øvre Torvgate ved Nytorvet: 8 plasser, 7,4kW, IT 1-fas. Parkeringsavgift er kr 24,- pr. time, eller kr 50,- pr. døgn.
  • I tillegg er en ny stasjon med 10 plasser under etablering ved Fastland. Denne tror jeg får 7,4kW og parkeringsavgift som på Huntonstranda.
Plutselig virket ikke Gjøvik så dyrt alikevel. :+1:
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA