Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sporadisk feilmelding: Feil: Verksted!

Startet av DagRune, onsdag 15. august 2018, klokken 12:27

« forrige - neste »

DagRune

Jeg har helt siden bilen var ny fått sporadiske meldinger: "Feil: Verksted! Du må forlate bilen i posisjon P." Meldingen forsvinner fort, står sjelden lengre enn 2 sekunder. I det siste har denne meldingen kommet mye oftere, opp til flere ganger i minuttet. Intet merkes på kjøring eller motor.

Er det andre som har hatt samme problem?

zementh

Jeg har hatt det samme, men bare et par ganger. Jeg nevnte det på verkstedet da jeg var inne for noe annet. Da slettet de feilmeldingen og sa at jeg måtte komme tilbake hvis det kom ofte. Har lest på fb at andre har byttet en bryter i girspaken når de har vært plaget med denne meldingen ofte.

fantonsen

Jeg hadde bilen inne på verksted i dag for sjekk av denne feilmeldingen som kommer opp med jevne mellomrom. Og de fant en feil på den nevnte bryteren i girspaken. Har fått en ny time for bytting av denne.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Gogstad

#3
Jeg har hatt dette problemet lenge, og har nå bilen inne på verksted for diagnose. Krysser fingrene for at det kun er en mikro-switch/sikring. Har hørt noen  rykter om at hele girspaken må byttes.

Skal oppdatere straks jeg får svar. :+1:

Edit:
Fikk beskjed om at hele «girspaken» må byttes, og bestilles fra Tyskland. Bilen blir da på verksted en dag pga de må ta ut batteriet for «null-spennings-reparasjon». Krysser fingre og tær for at det er garantisak og ikke på én eller annen måte min feil( og min regning.)


Edit 2: Jeg har fått bekreftet av Møller at utgiftene er dekket grunnet kjøpsrett e.l. Jeg ringte opp og de ringte meg tilbake etter de hadde sjekket. Skulle gjerne hatt det skriftlig, men de er hyggelige folk og jeg har ikke hatt problemer med reklamasjon før.

Gleder meg til reparasjon neste tirsdag

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA