Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilte førersetet i nye Leaf

Startet av Ole Irgens, onsdag 15. august 2018, klokken 11:33

« forrige - neste »

Ole Irgens

Jeg kunne tenke meg at seteputen i førersetet ble tiltet litt bakover, slik at jeg som har lange bein kan få litt bedre lårstøtte. Det finnes en enkel modifikasjon til den gamle Leafen, som kort sagt går ut på å løsne de fremste boltene til sitteputen, legge på noen skiver og deretter skru boltene på plass igjen - evt erstatte boltene med noen lengre dersom man skal ha mange skiver på.

Er det noen som har prøvd seg med tilsvarende modifikasjon for den nye Leafen?

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

kjekk

Tja, det er en spak man kan dra i som endrer vinkelen på seteputen, men den har du kanskje prøvd?

Ole Irgens

Sitat fra: kjekk på onsdag 15. august 2018, klokken 12:55
Tja, det er en spak man kan dra i som endrer vinkelen på seteputen, men den har du kanskje prøvd?

Har ikke funnet den spaken, mener du høydejusteringen?

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

dizapear

Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 15. august 2018, klokken 11:33
Jeg kunne tenke meg at seteputen i førersetet ble tiltet litt bakover, slik at jeg som har lange bein kan få litt bedre lårstøtte. Det finnes en enkel modifikasjon til den gamle Leafen, som kort sagt går ut på å løsne de fremste boltene til sitteputen, legge på noen skiver og deretter skru boltene på plass igjen - evt erstatte boltene med noen lengre dersom man skal ha mange skiver på.

Er det noen som har prøvd seg med tilsvarende modifikasjon for den nye Leafen?

Mvh

Ole Irgens

Jeg har gjort dette. Lagt 12 skiver under hvert av de fremre festene til skinnene. Funker veldig bra :)

kjekk

Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 15. august 2018, klokken 17:07
Sitat fra: kjekk på onsdag 15. august 2018, klokken 12:55
Tja, det er en spak man kan dra i som endrer vinkelen på seteputen, men den har du kanskje prøvd?

Har ikke funnet den spaken, mener du høydejusteringen?

Mvh

Ole Irgens
Helt sikkert, jeg opplever iallfall at det endrer lårstøtten, men kanskje ikke i tilstrekkelig grad for deg?

Ole Irgens

Sitat fra: kjekk på fredag 17. august 2018, klokken 10:45
Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 15. august 2018, klokken 17:07
Sitat fra: kjekk på onsdag 15. august 2018, klokken 12:55
Tja, det er en spak man kan dra i som endrer vinkelen på seteputen, men den har du kanskje prøvd?

Har ikke funnet den spaken, mener du høydejusteringen?

Mvh

Ole Irgens
Helt sikkert, jeg opplever iallfall at det endrer lårstøtten, men kanskje ikke i tilstrekkelig grad for deg?

Nei, og i tillegg skyver den setet litt fremover. Men jeg tror det er en vanesak, det føles bedre nå. Skal teste den på langtur før jeg gjør noe mer dramatisk.

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

in

#6
Sitat fra: Ole Irgens på søndag 19. august 2018, klokken 22:45

Nei, og i tillegg skyver den setet litt fremover. Men jeg tror det er en vanesak, det føles bedre nå. Skal teste den på langtur før jeg gjør noe mer dramatisk.

Mvh

Ole Irgens

Spaken for høydejustering av førersetet kan heve/senke setet ca 2 cm i høyde, og flytter det kun få millimeter frem- eller bak-over. En annen spak kan flytte det ca 20 cm frem- eller bak-over.

Kun når man har tall for tingen vet man noe om den!
Nissan LEAF 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA