Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lurt å bestille ny e-golf nå?

Startet av Mars2016, tirsdag 14. august 2018, klokken 20:24

« forrige - neste »

Mars2016

Har veldig lyst til å klinke til på en golf med masse kult utstyr til rundt 360.000. Levering blir da rundt årsskifte. Er det totalt ufornuftig nå i forhold til timing? Denne utgaven av e-golf har jo vært ute lenge og det kommer vel masse nytt bla fra BMW og andre merker fremover. Blir det for mye penger i forhold til hva man får? Tenker da også på annenhåndsverdi fremover.

storeulv

Denne utgaven har vært uten siden i fjor, og det hevdes fra forskjellige kilder at det ikke kommer noen ny utgave av eGolf etter denne. VW satser vel nå for fullt på sin ID-plattform (ID Cross og ID Buzz...?). Av de elbilene som finnes nå er det vel bare Hyunday, Kia og Nissan som har noe som kan kalles en fullverdig bil. BMW i3 blir for meg mer en renskret #2-bil, samme med den motoriserte handlevognen med tak (Mitsubishi MiEV), mens eGolf, Leaf og de andre egner seg som primærbil (min subjektive mening).

Det kommer mye spennende, og om du har mulighet til å vente i to år er det nok smart å gjøre akkurat det. VW, Audi, Mercedes, Volvo/Polestar m.fl. har mye på gang, men jeg frykter at en del av dette nye blir av sorten overkill ift. kraft og prestasjoner og for liten fokus på funksjon og bruksvennlighet.

Tenk om de hadde vært så greie å lage en ePassat sånn som de lagde en eGolf. Jeg tror det hadde vært teknisk mulig, men mistenker at eGolf opprinnelig var et erfaringsinnhentingsprosjekt som ble uventet populært.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Amatøren

Sitat fra: storeulv på onsdag 15. august 2018, klokken 11:54
Tenk om de hadde vært så greie å lage en ePassat sånn som de lagde en eGolf. Jeg tror det hadde vært teknisk mulig, men mistenker at eGolf opprinnelig var et erfaringsinnhentingsprosjekt som ble uventet populært.

:+1:
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Apache

Problemer med nye biler som blir lansert er at ventetiden blir trolig laaaaang. Spesielt når interessen for elbil i Europa våkner opp. F.eks. for de som ikke turte å forhåndsbestille nye KONA bilen der får de som bestiller i dag ikke bilen før 2020.

Amatøren

e-Golf som "vente pølse" er valget vårt.

Datteren vår har dermed overtatt e-Golfen og jeg er midlertidig tilbake til e-up!

Jeg ville ikke lurt på å kjøpe e-Golf.

Sitat fra: Profil errorVW e-up! 09.2017
VW e-Golf 01.2018
-----------------------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016
-----------------------------------------------------------------------
Venter på VW e-Golf (august 2018)
Reservert Audi e-tron
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA