Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Apple carplay krever jevnlig restart av Discover Pro

Startet av Erlingni, tirsdag 14. august 2018, klokken 09:28

« forrige - neste »

Erlingni

Jeg benytter Apple Carplay daglig i min FL e-golf med Discover Pro. Utfordringen er at ett par ganger i uka finner ikke Discover Pro telefonen lenger.
iPhonen lader og har kontakt, men i displayet i bilen står det at iPhonen ikke er kompatibel med Carplay.
Omstart av bilen hjelper ikke. En restart av Discover Pro (holde power knappen inne i noen sekunder) løser imidlertid problemet i noen dager.

Har prøvd både iPhone 7 og iPhone X med nyeste iOS 11.4.1 (dette var et problem på tidligere versjoner også) og to forskjellige originale lightning kabler.

Noen flere som opplever dette?
Jeg tenkte å kontakte Møller for en software oppgradering av Discover Pro, men merker at jeg gruer meg til å begynne å snakke med dem om Carplay... Dette er vel ikke akkurat deres sterkeste kompetansefelt (ref. diverse CarNet tråder)!

Pitil

Bruker du original kabel fra Apple? Vet iPhonen kan være litt «sær» på det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

storeulv

Har samme problem, i alle fall tidvis. Har alltid brukt original kabel. Mistenker at dette problemet sitter i anlegget i bilen og ikke i telefonen.

For øvrig litt sært at man ikke kan få dette over BT i stedet for kablet, men det er kanskje noe VW må svare for da CarPlay over BT har vær tilgjengelig en stund nå...
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Erlingni

Har prøvd med både Apple originalkabler, og en VAG (Audi) kabel som er den jeg vanligvis bruker.
Ja, jeg tror også problemet er i anlegget. Siden en restart av anlegget alltid løser problemet med en gang.

Men når det er flere som har problemer med det samme, er det sikkert en bug. Og da kan jo softwareoppdatering (av anlegget) hjelpe.

Trådløs carplay kom vel omtrent samtidig eller rett etter facelift e-golf. Og VW oppgraderer jo aldri noe i ettertid... Men det er jo mye bedre, evt. i kombinasjon med QI tråløs lading. Jeg droppet telefonpakken med QI på bilen, nettopp fordi jeg uansett må ha i pluggen for Carplay...

zementh

Har du sjekket at Siri står på? Carplay virker ikke hvis hun er deaktivert på telefonen.

Erlingni

Sitat fra: zementh på onsdag 15. august 2018, klokken 10:22
Har du sjekket at Siri står på? Carplay virker ikke hvis hun er deaktivert på telefonen.
Det står på. Da hadde jo ikke en restart av anlegget hjulpet heller..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA